Besvarat

esim på ny galaxy watch 5

  • 13 September 2022
  • 5 svar
  • 281 visningar

Jag hade en galaxy watch 3 kopplad på mitt abonnemang sedan tidigare. Denna har jag plockat bort via klocka och "mobilavtal" eftersom jag nu vill koppla min nya galaxy watch 5 till mitt abonnemang. 

När jag försöker göra det via mobilen och galaxy wear app (jag har en galaxy flip z3) får jag felmeddelande "bad gateway" när telefonen kopplar sig mot 3.

 

Hur göra?

 

Mvh

Niclas

icon

Bäst svar av Nickejeii 21 September 2022, 13:13

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Nickejeii Hej,

 

har du WiFi eller någon VPN aktiverat när du försöker att aktivera detta? Om så, testa att stänga av detta för att se om det hjälper. 

Hej,

Jag har ingen vpn i telefonen och Wifi är avstängt så tyvärr gör det ingen skillnad. 

 

 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej @Nickejeii! 🌈

Hur har det gått med detta? Jag läste runt lite och ser att du kan behöva uppdatera Samsung Wearable appen, eller möjligtvis återställa klockan i sig.

Jag rekommenderar nästan att dubbelkolla att Watch-uppkopplingen är aktivt i ditt abonnemang först - kika med kundservice.

Annars så är det bra testa göra anslutningen på nytt - så här gör du. ⌚

Hej,

Det har gått bra. Det som behövdes var att 3 plockade bort min tidigare klocka från det esim som jag stängt av via tidigare klockan.  Då funkade det bra att få igång funktionen mot nya klockan. 

Användarnivå 7
Emblem +36

Jasså, skönt att det löste sig!

Tack för att du återkom med lösningen! Jag markerar din senaste kommentar som “Bästa svar” så att andra med liknande problem ser det. 😁

Svara