Besvarat

faktureringsavgift

  • 23 October 2022
  • 8 svar
  • 300 visningar

Hej

Det anges på senaste faktura: avgift 49 kr, men jag har anmält e-faktura. Hur ligger det till?

mvh T. Fredriksson 

icon

Bäst svar av JeppePeppe 26 October 2022, 10:17

Visa original

8 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Trudy Fredriksson 

Har du precis skaffat ditt abonnemang ?

 

 ⚠️Tänk på att första E-fakturan dyker upp tidigast månaden efter att det blev aktiverat.

 

Annars kan det vara bra att se över så E-fakturan har blivit aktiv

 

Mvh F

denna faktura kom redan till mig via min banks autogiro, så då behöver jag väl inte betala avgiften.

på mitt3 anges om denna faktura:  Autogiro dras 28 oktober…

mvh TF

Användarnivå 5
Emblem +33

Har du autogiro eller e-faktura? Om du har autogiro tror jag att du måste kombinera med SMS-avisering för att slippa fakturaavgiften. Du anmäler dig enkelt för SMS-avisering på Mitt3.

Det logiska för mig var att som överallt ange autogiro, det bör räcka med det, som överallt annars. Nu kollade jag på Mitt3 och där står en av mina routers datakortsnummer angivet. Försöker byta där till mitt telefonnr. men det händer ingenting, samma router nr. är kvar. kan ni fixa det istället?

 

sedan visst jag inte att hela mitt namn skulle visas i chatten, vill ändra, men ser inte vart/hur jag gör det

Användarnivå 7
Emblem +36

Det logiska för mig var att som överallt ange autogiro, det bör räcka med det, som överallt annars. Nu kollade jag på Mitt3 och där står en av mina routers datakortsnummer angivet. Försöker byta där till mitt telefonnr. men det händer ingenting, samma router nr. är kvar. kan ni fixa det istället?

 


Beklagar strulet! För att få SMS-notis för fakturan så behöver du ha ett mobilnummer hos oss på Tre. I detta fall går det alltså inte att få SMS-notis.

Vad du kan göra istället är att ansöka om e-faktura via din internetbank - då dras det fortfarande på autogiro som du ansökt om, men du får själva aviseringen(faktureringen) som e-faktura och på så sätt 0 kr i faktureringsavgift.😊

 

 

jag har telefonnr. 0762XXXXXX hos er sedan förra veckan. Var i kontakt med en supportkollega idag och han försökte byta, bytet syntes inte än, hoppas det funkar senare idag, du kan kolla om det skett också. 

Användarnivå 7
Emblem +36

jag har telefonnr. 0762XXXXXX hos er sedan förra veckan. Var i kontakt med en supportkollega idag och han försökte byta, bytet syntes inte än, hoppas det funkar senare idag, du kan kolla om det skett också. 

 

Skönt att höra! Då ska allting fungera fint till nästa fakturering 😁

Svara