Besvarat

Krångel med mobildata

  • 17 August 2019
  • 3 svar
  • 181 visningar

Hej!
Jag har nyligen köpt en ny mobil, en motorola g7. Den skickar aviseringar om att jag nått min gräns för användandet av min mobildata på 5GB. Enligt eran hemsida har jag i skrivande stund använt 3.31GB av 15.
Jag har slått av funktionen som säger till mig att jag inte kan använda mer mobildata, men då kommer det upp att jag kan behöva betala för att använda mitt internet där Wi-Fi inte är tillgängligt.
Vad är det här för påhitt? Jag har aldrig fått det här problemet innan och har haft samma abonnemang hos er sen hösten 2017.

 

[b][Redigerat] - [/b][i]Ämnet har flyttats till abonnemang[/i]

icon

Bäst svar av Pettersson 17 August 2019, 18:54

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

är det så att det är en gräns inlagd i mobilens inställningar? Om du går in på Inställningar och letar efter ett val som heter dataanvändning. Kan du se om det finns någon spärr inlagd där?

Spontant låter det nämligen som att spärren ligger i mobiltelefonen och inte hos 3.
Jag var rätt otydlig ser jag nu.
Jo det är den spärren jag stängt av, men det här med att jag kan komma att behöva betala för att använda mitt nätverk förstår jag inte riktigt..
Användarnivå 5
Emblem +36
Det låter precis som @Pettersson skriver att det är ett meddelande som mobilen i sig skickar ut som standard. Du behöver absolut inte betala, såvida du inte väljer att köpa till extra-data om surfen har tagit slut.

Du kan smidigt se över användandet direkt på Mitt3.

Svara