Besvarat

Mobil som jag ej fått

  • 15 December 2018
  • 4 svar
  • 274 visningar

  • Nykomling
  • 2 kommentarer
Köpte mobil med abonnemang i slutet av november. Efter att fått vänta på mobilen i ca 2 veckor så får jag en avi från post nord. När jag ska hämta ut mobilen så finns den inte. Har varit i kontakt med 3 och post nord flera gånger. Får till svar reklamera och vänta på utredningen. Tycker att det är sanslöst att inte 3 skickar mig en mobil och sedan att 3 och post nord utreder vad som hänt. Varför ska jag som kund drabbas ? Jag får ju betala för mitt abonnemang , utan den mobil som gjorde att jag tecknade abonnemanget. Jag tycker att 3 behandlar mig väldigt illa , eftersom mitt enda fel i denna historia är att jag är kund hos 3.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Erik 17 December 2018, 18:04

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

när skedde detta, hur lång tid har det gått?

Personligen skulle jag tro att det finns möjlighet att se över en lösning för när betalningen för ditt nya abonnemang och telefon ska börja om det är så att det drar ut på tiden för dig att få telefonen. Har 3 sagt något om detta när du har kontaktat dem?
Användarnivå 7
Emblem +10
Hej @SoS, otroligt tråkigt att höra att råkade ut för detta och naturligtvis finns det rutiner för detta.
Abonnemanget börjar faktureras först du faktiskt börjat använda mobilen eller per automatik 30 dagar efter att paketet har skeppats till dig. Det bör dock inte vara någon fara eftersom du lär få ett nytt paket utskickat innan dess. I allra värsta fall kan mina kollegor på kundservice rätta till fakturan i efterhand.

Vad gäller själva reklamationen så gäller följande:
När du har informerat oss om att paketet är borta, kontrollerar vi (Tre) det med PostNord och gör sedan en reklamation. När Postnord har bekräftat att de har tagit emot reklamationen skickar vi ut mobilen på nytt. Det brukar ta ca 2-5 arbetsdagar.

Som jag förstår det så har min kollega redan lagt en reklamation, avvakta på en återkoppling så löser sig resten. 🙂
Drygt en vecka sedan jag fick avin , Tre har nu reklamerat hos post nord , men tycker att jag ska vänta tills post nord behandlat reklamationen. Jag antar att det kan ta hur lång tid som helst. Hade ju abonnemang tidigare som precis löpt ut och ska ersättas av mitt nya abonnemang , men hade aldrig tecknat något nytt om det inte vore för erbjudandet med ny mobil.
Om det Erik skriver stämmer så är det väl helt ok , men det svaret har jag ej fått från tres kundtjänst vid mina båda kontakter med dem.

Svara