Fråga

Når inte längre Regionens webbplats

  • 16 December 2021
  • 9 svar
  • 114 visningar

Kommer inte längre in på region Östergötland webbplats www.regionostergotland.se varken från min laptop eller från min mobil. Har 3 både för mobila bredbandet och för min mobil.


9 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Birgitta 49 Hej!

 

Konstigt problem, samma sak för mig. Kan antingen ligga hos Tre eller hos Regionen och deras brandvägg. För mig fungerar det sådär med en annan anslutning nämligen..

Jag skulle rekommendera att du ringer till Tre för att felanmälan detta. Du når dem på 0735-300 400. 

Om du har möjlighet, kontakta även Regionen så att de kan kika på det från sitt håll också. 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej @Birgitta 49! Välkommen till 3Community :rainbow:

Märkligt att det inte fungerar! Som @Pettersson skrev så är det förmodligen problem hos oss just nu, efter lite undersökning här på kontoret. Jag har skickat in en felanmälan om detta så förhoppningsvis är det löst inom kort :thumbsup:

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej , vad jag märker tidigt är att jag kommer in på sidan när jag använder webbläsaren ”chrome ” i min mobil. 
Även ”Opera” webbläsaren funkar för hemsidan . 
 

Ej testat Windows/microsofts ” Edge” webbläsare ännu . Är för långt ifrån pc för stunden för utforska :) 
 

men”  safari dvs apples webbläsare ” så går det ej . Blev ingen lycka när det rensandes historik fullt ut . 

 

Vad har du för webbläsare på telefon respektive pc ?

@Birgitta 49    Några vanliga brukar vara ( edge ,chrome & safari. ) finns såklart mer än dom iofs . 


För det är väll denna hemsidan ni syftar på : 

https://www.regionostergotland.se/Funktioner/Om-webbplatsen/

 

@Pettersson  @JeppePeppe 

Om de nu är upptäckt fel hos er , kanske de gäller något annat ? 

 

 

Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 6
Emblem +40

Uppdatering 

Hej , vad jag märker tidigt är att jag kommer in på sidan när jag använder webbläsaren ”chrome ” i min mobil. 
Även ”Opera” webbläsaren funkar för hemsidan . 
 

Ej testat Windows/microsofts ” Edge” webbläsare ännu . Är för långt ifrån pc för stunden för utforska :) 
 

men”  safari dvs apples webbläsare ” så går det ej . Blev ingen lycka när det rensandes historik fullt ut . 

 

Vad har du för webbläsare på telefon respektive pc ?

@Birgitta 49    Några vanliga brukar vara ( edge ,chrome & safari. ) finns såklart mer än dom iofs . 


För det är väll denna hemsidan ni syftar på : 

https://www.regionostergotland.se/Funktioner/Om-webbplatsen/

 

@Pettersson  @JeppePeppe 

Om de nu är upptäckt fel hos er , kanske de gäller något annat ? 

 

 

Med vänlig hälsning, F 

 

Uppdatering 19:47 . Kommer inte åt hemsidan någonstans nu . Likväl har funktionen till att “ redigera mitt tidigare inlägg försvunnit ” här på 3community. Gick dock att använda “citat” som påfyllnad av tråden :) . 

 

.RegionÖstergötland verkade inte ha rapporterat något på deras FB sida iaf . 

Användarnivå 7
Emblem +36

Tack för dina svar @frodrik91! När du tidigare var på sidan, minns du ifall du var uppkopplad på vårt nät?

Jag misstänker att felet ligger hos oss i detta fall. Har kontrollerat nu igen efter din uppdatering, och jag når inte sidan ifall jag är uppkopplad via vårt nät - väldigt märkligt, men så är nog fallet.

Jag återkommer i denna tråd så fort jag har en uppdatering :grin:

Användarnivå 6
Emblem +40

Tack för dina svar @frodrik91! När du tidigare var på sidan, minns du ifall du var uppkopplad på vårt nät? 

_________________

Jajamensan , det är det enda valet jag har då jag har mobil & mobilt bredband via er; 😉 Antar ni inte lånar ut mig till andra operatörer iaf haha ;) 

______________________

Jag misstänker att felet ligger hos oss i detta fall. Har kontrollerat nu igen efter din uppdatering, och jag når inte sidan ifall jag är uppkopplad via vårt nät - väldigt märkligt, men så är nog fallet.

Jag återkommer i denna tråd så fort jag har en uppdatering :grin:

_________________

Ja ,det börjar ju kännas så efter det blev helt nere med webbläsarna i allmänhet . 

Det känns ju som speciell koppling mellan 3 operatör &  Proxy server eller , någon brandvägg/filter eller dyligt ! 

 

 

 

Användarnivå 6
Emblem +40

Tack för dina svar @frodrik91! När du tidigare var på sidan, minns du ifall du var uppkopplad på vårt nät? 

_________________

Jajamensan , det är det enda valet jag har då jag har mobil & mobilt bredband via er; 😉 Antar ni inte lånar ut mig till andra operatörer iaf haha ;) 

______________________

Jag misstänker att felet ligger hos oss i detta fall. Har kontrollerat nu igen efter din uppdatering, och jag når inte sidan ifall jag är uppkopplad via vårt nät - väldigt märkligt, men så är nog fallet.

Jag återkommer i denna tråd så fort jag har en uppdatering :grin:

_________________

Ja ,det börjar ju kännas så efter det blev helt nere med webbläsarna i allmänhet . 

Det känns ju som speciell koppling mellan 3 operatör &  Proxy server eller , någon brandvägg/filter eller dyligt ! 

 

 

 

Verkar vara samma problem fortfarande . Testade med Chrome,Edge,Opera & Safari . Bör vara något som spärrar / ej tillåter hos er på 3 . @JeppePeppe 

Användarnivå 7
Emblem +36

Så måste det vara @frodrik91! Har ännu inte fått någon uppdatering, men ser till att återkomma i denna tråd när jag får det :thumbsup:

Användarnivå 6
Emblem +40

Så måste det vara @frodrik91! Har ännu inte fått någon uppdatering, men ser till att återkomma i denna tråd när jag får det :thumbsup:

Det konstigaste är att det fungerar i perioder .

Svara