Besvarat

Problem i Norge

  • 29 September 2018
  • 5 svar
  • 469 visningar

Hej , jag är i Norge och kan inte ringa Sverige eller sms i Sverige och Norge , kan bara ringa i Norge och kan använda mobil internet . Varför kan inte ringa till Sverige eller andra lander i EU ?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till utland
icon

Bäst svar av Pettersson 29 September 2018, 13:21

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

När du slår numret, skriver du in landskoden innan? Det vill säga:

Om du ska ringa numret: 073-530 04 00 och du befinner dig i norge, så måste du slå Sveriges landskod innan. Sveriges landskod är +46 - du tar även bort första nollan i numret. Du ska då alltså ringa +46 73-530 04 00

Detsamma gäller vid SMS! Fungerar detta för om du testar?
Det funkar inte 😞 , kanske finns begränsningar på mitt 3 konto kopplad med roming
Användarnivå 7
Emblem +40
Om du ringer ett norskt nummer, fungerar det då menar du? Om det fungerar borde ditt abonnemang inte vara spärrat mot roaming. Framförallt om mobildata fungerar låter det konstigt om ditt abonnemang skulle vara spärrat mot roaming.

Får du något felmeddelande när du försöker ringa? Har du testat på flera olika platser?
Jag kan ringa norsk nummer men kan inte SMS och kan inte ringa svenska nummer och sms , internet funkar bra
Användarnivå 7
Emblem +40
Konstigt! Har du dubbelkollat så att du anger numret i rätt format? Får du något felmeddelande?

Svara