Besvarat

Felaktigt nummer

  • 11 September 2021
  • 4 svar
  • 139 visningar

Jag har haft 3 i flera år och har nu skaffat familjeabonnemang. Jag har därför fått ett nytt simkort. När jag stoppar in nya simkortet kommer det upp meddelanden mm till ett namn och mobilnummer som jag inte har en aning om vem det är. Undrar hur detta kan komma sig? Har fler råkat ut för detta?

 

 

icon

Bäst svar av Pettersson 12 September 2021, 11:03

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Siri10 Hej,

 

är det du som fortsatt står som ägare till familjeabonnemanget? Då behöver du nog inte ens byta simkort. Då är det simkort du har satt i till någon annan i familjen.

Är det någon annan som står som ägare till familjeabonnemanget och ni ska göra en överlåtelse av numret? Då är denna nog inte klar än och sim-kortet du har fått har ett tillfället nummer på sig. 

Hej Pettersson. Tack för svar.

 

Jag ska ha mitt abonnemang genom min sons familjeabonnemang med samma mobilnummer som jag haft de senaste två åren hos TRE. Därför har TRE skickat ett nytt simkort till mig.  När jag satte i nya kortet i mobilen så kom det upp flera meddelanden till ett helt annat mobilnummer. Tyckte det var konstigt. Men jag får ringa TRE i morgon. Kanske inte behöver ett nytt simkort.

Användarnivå 7
Emblem +40

@Siri10 Hej,

 

då hänger jag med! Har ni ordnat med en överlåtelse av ditt mobilnummer till din son? Det som verkar ha hänt är att du har fått ett nytt abonnemang, med ett nytt mobilnummer som är kopplat till din sons familjeabonnemang. 

Tillsvidare, skulle jag rekommendera att du använder ditt tidigare simkort. Troligtvis kommer du inte att behöva ett nytt simkort ändå. 

Jag skulle tro att processen bör gå till som nedan:

  1. Överlåtelse av ditt nummer och abonnemang till din son genom överlåtelseblankett eller formuläret på hemsidan.
  2. När överlåtelsen är klar, kontaktar ni Tre och de ändrar då abonnemangsformen och kopplar på det abonnemang du har till familjeabonnemanget.

I detta fall behövs inget nytt simkort eller liknande. ☺️

 

Men att kontakta Tre kundservice imorgon kan ju vara bra, så kan de se över det hela och ordna med det som behöver ordnas. 😃

Tack för svar.

 

Pratade med kundtjänst i tisdags. Måste tydligen vänta två veckor innan de behandlar mailet med beställningen från min son!!! Otroligt.

 

Men nu när jag fick nya simkortet trodde jag att det var överflyttat och klart.

 

Jag vill bara komma igång med hans abonnemang och avsluta mitt eget som kostar mig 299 kr/månad.

 

Jag kontaktar dem i morgon.

 

 

Svara