Besvarat

Obegränsat extra användare problem.

  • 7 September 2022
  • 4 svar
  • 359 visningar

Hejsan! Jag har haft obegränsat abonnemang med 4extra användare i en vecka nu. Jag är medveten om att extra användarna har en gräns på 100gb. Så jag gjorde massa mätningar med våra tidigare abonnemang om hur mycket alla använder och hur mycket GB det tar för att exempelvis streama en film. 

Problemet är att det har gått en vecka med detta abonnemang och min syster har redan använt 95GB och jag misstänker att det är nånting väldigt fel med hur ni räknar/mäter GB eller ifall detta bara blivit knas för endast oss. Jag menar ifall min syrra var aktiv en hel månad så kunde hon komma upp i ca 25gb medans på en vecka har hon förbrukat 95gb. När min syrra skickar ett sms så sänds det 3 gånger också. Men står på hennes telefon att hon inte skickat sms vilket är skumt. 

Min nästa fråga är vad händer när min syster kommer upp i 100GB? Kommer det bli spärrat från att surfa så jag måste beställa mer till henne? Hur mycket kostar faktiskt obegränsat surf på en extra användare på obegränsat abonnemang?

icon

Bäst svar av frodrik91 7 September 2022, 22:40

Visa original

4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉, @LeonardoNatanael 


Du kan i appen Mitt3 eller i Webbläsare se dag för dag hur mycket surf som gått åt för respektive användare . Tex så här som jag tog fram . 

Det ska även kunna gå att se i moderna telefoner under inställningar över hur mycket surf som gått åt över mobilnätet per app . Men kan vara vara lite odetaljerat ,  då man behöver nollställa statistik med jämna mellanrum. Annars räknar den vidare tills man nollställer.

 

Hur mycket drar det att streama tv?
 
 
Mediumkvalitet på Netflix och Viaplay tar ungefär 700MB/tim av din datatrafik. Högupplöst film (HD) drar cirka 3GB/tim, till exempel när du streamar med hög kvalitet på Netflix. Högsta HD kvalitet drar upp till 7GB/tim.
 
_________________________________________________
 
“När min syrra skickar ett sms så sänds det 3 gånger också. Men står på hennes telefon att hon inte skickat sms vilket är skumt.  “
 
Angående detta , så låter det lite suspekt . Beroende på vad hon har för märke & modell på telefonen . Så skulle jag nog se över om det finns uppdatering av operativsystemet. Om det är iPhone , kanske se igenom inställningar angående Apple ID , mail & telefon nummer så allting är korrekt där .På en Android telefon , så är det även bra att se över så appar är uppdaterade. 

Men detta drar ju såklart en del av surfpotten eller om man har delat internet via wifi eller anslutit till något fast bredband. Men kanske är lösningen på just detta problemet. Om det påverkar utfallet för att det dragits så mycket surf är svårt att veta skulle jag säga.
 
Efter 100 GB , så är det att köpa till surf som gäller. Skulle nog tänka mig att det är liknande priser att köra på obegränsat så som att köpa till 20 GB som verkar vara max . Men är bäst att någon på kundservice bekräftar hur man kan göra med 3Extra användare samt vad det kostar och om det är möjligt att ändra.
 
 
Sen varför det dragits 95 GB , på så kort tid kan vara lite svårt och reda ut. Mer än dom metoderna som jag nämnt högre upp.
 
Hoppas det kan hjälpa något iaf .
 
Mvh F
Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @LeonardoNatanael! 😊

Hur har det gått med detta? Har du hunnit kika på det som @frodrik91 skrev? Återkom gärna ifall det är några frågetecken som kvarstår. 👍

Tack för svaren! Min systers skärm på telefonen är ganska trasig på många ställen men surfen har inte blivit stoppat än. Hon har förbrukat 300GB nu och det står ingenting om någon extra kostnad. 

Tack för svaren! Min systers skärm på telefonen är ganska trasig på många ställen så det är svårt att se i inställningarna varför den skickar sms 3ggr. Innan med hallon så var det inga problem.  Men surfen har inte blivit stoppat än. Hon har förbrukat 300GB nu och det står ingenting om någon extra kostnad. 

 

Svara