Besvarat

Skillnader på hastigheter på surf i olika abbonemang?

  • 22 January 2020
  • 4 svar
  • 523 visningar

Hej

Jag har en mobil med obegränsad surf men surfar inte så mycket kanske en 15GB/månad och eftersom man inte kan ha tvillingkort till en mobil med obegränsad surf så har jag även ett abonnemang med obegränsad surf till ett 4G modem som vi använder som WiFi hemma och här går det väldigt mycket surf vi kan komma upp till 1000 GB/månad när alla ungar kollar Youtube filmer etc….dock upplever jag att det abonnemanget är väldigt slött ibland. Jag har gjort lite tester sent på kvällen när alla sover och ingen är uppkopplad då kommer jag upp i hastigheter om 8-10 mbit/sek i mobilen men bara 0,8 mbit/sek på mitt WiFi har ett bra Modem och UniFi AP så bra hemmaprodukter men vet att det kan tappa något via WiFi men så mycket? Eller finnes det någon begränsning hos tre som gör att dem sänker hastigheten efter mycket surf? Trots obegränsad?

Kunde inte lägga till bilder här men har sparat ner alla tester.

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till abonnemang

icon

Bäst svar av Emanuel 23 January 2020, 08:29

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +9

Tjenare @Martin_C_B välkommen till forumet! :sunglasses:

 

Tråkigt att höra om uppkopplingen, jag kan givetvis förstå att det känns sådär med 8.10 mb/s eller ännu mindre vid tillfällen.

Vi har i dagsläget ingen funktion eller dylikt som påverkar surfhastigheten vid en viss förbrukning av surf på våra bredbandsabonnemang. Det bästa du kan göra i detta fall är att göra felsökning med vår bredbandsavdelning samt ta del av tips och tricks direkt via telefon när du är uppkopplad. Du kan nå dem här 

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

vad får du för hastighet om du ansluter datorn direkt till modemet som du använder? Tänker framförallt så att man kan utesluta olika faktorer för att komma fram till vart det blir knasigt. 

Hej

Står ju tydligt under “Prisinformation 3Bredband Obegränsat Data” Att “Överstiger data förbrukningen 40GB under ett dygn sänks surfhastigheten till 5Mbit/s och kan ökas upp via en SMS-påfyllning av 40GB. SMS-påfyllningen är kostnadsfri och kan göras ett obegränsat antal gånger. Dygnsräknaren nollställs vid midnatt och surfhastigheten återställs.”

Antar att det är därför det går slöare på hemma wi-fit

Användarnivå 5
Emblem +9

@Eklund 

 

Jo kanske skulle tilläggas, tack för input! :-)

 

Svara