Besvarat

Svara/Ringa samtal i Turkiet

  • 21 August 2022
  • 5 svar
  • 386 visningar

Hej. Jag ska åka till Turkiet om några dagar. Jag har: 3Global + 3Världen + 30GB/mån + 24 månader bindningstid,

1- Om jag fattat rätt, jag kan surfa i Turkiet samma som Sverige i 30 dagar utan extra kostnader?

2- Är det extra kostnader om jag svara samtal i Turkiet ?  

3- Är det extra kostnader om jag ringa till Sverige?  

4- Är det extra kostnader om jag få sms eller skicka sms?

5- Vad är priset om jag ringer till Iran när jag är i Turkiet? 

 

mvh/Omi

icon

Bäst svar av Qwirks 21 August 2022, 06:47

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +33
  1. Ja
  2. Nej
  3. Nej
  4. Att ta emot SMS är alltid gratis. Att skicka SMS till Sverige eller Turkiet kommer att vara gratis med 3Världen. Till andra länder kostar det att skicka SMS.
  5. 25 kr/min

Alla utlandspriser hittar du på https://www.tre.se/privat/kundservice/abonnemang-och-tjanster/utlandspriser/

Användarnivå 7
Emblem +36

Grymt svar @Qwirks! Super tydligt och helt rätt information 😁

Hoppas att det besvarade din fråga @omidse! 😊

Tack för svaret. 👍

När jag ska ringa ett vanligt telefonsamtal inom turkiet eller till sverige  får jag upp två alternativ, varav det ena innehåller något om “roaming” och det andra något om det lokala nätet tror jag det var.  Spelar det någon roll vilken man väljer?

Internet funkar bara om jag har roamingläge på. 

Jag fick ett sms när jag landade, om att surfning är fritt upp till 100 GB tror jag det var, men detta funkar baranär jag har roamingläge på. Är allt i sin ordning att jag har roamingläget på?

Användarnivå 5
Emblem +33

Jag har aldrig varit med om att jag får två alternativ när jag ska ringa utomlands. Jag har varit i många länder, men aldrig i Turkiet. Exakt vilka alternativ får du och hur dyker de upp?

Ja, så länge du befinner dig inom EU/EES eller inom 3Världen-länder kan du lugnt ha dataroaming på.

Svara