Besvarat

Zyxel air log in problem nr7103

  • 12 October 2022
  • 14 svar
  • 769 visningar

Försöker logga in med appen men utan framgång! 

Skannat koder, testat manuellt, återställt router o utomhus del men går fortfarande inte logga in med appen.. 

Någon lösning? 

icon

Bäst svar av Karl Von Bredband 13 October 2022, 13:43

Visa original

14 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Iiris 

Så jag förstår dig rätt  , så lyckas du ansluta till 2,4 och / eller 5 Ghz bandet på wifi / trådlösa nätverket. Och har internet som funkar ? 
 

Men du kan inte logga in i zyxel appen eller på routerna webbsida för inställningar ? 

På undersidan där det stå wifi ssid ( wifi namnet ) samt wifi-key / password . 

Så ska det nästan alltid  stå ”  login : , password ” samt även en webbadress i text eller siffror . 
 

Kan ibland vara så simpelt som ”admin” som användare  & ”password / 1234” som lösenord . 
 

Det ska vara det lösenordet som du sen ska använda när du loggar in på appen för routern eller på webbsidan . 
 

Se nedan länk som exempel .


https://support.zyxel.eu/hc/en-us/articles/360019745839-Accessing-your-router-via-Web-GUI

 

hoppas det är lösningen för dig 😎

Med vänlig hälsning, F 

Precis nätet fungerar bra men kan inte komma åt inställningar! 

Testat alla lösen och login jag hittar men det går inte.. 

Användarnivå 6
Emblem +40

Okej 👍🏻 men det står 2 lösenord ? 
 

Det ena lösenordet för både 2,4 Ghz & 5 Ghz .

Sen har du ett till lösenord till typ admin / webgui eller vad de nu kan stå på etiketten . Det kan vara känsligt med små & stora bokstäver . 
 

eller står de ingenting mer än wifi namn och lösenord till det ? 

Användarnivå 6
Emblem +40

En sak som slog mig , är ju att routern som är monterad utomhus , om den kopplas med nätverkskabel in eller om den sänder trådlöst in till den andra enheten. Då jag själv inte har dessa så har jag inte helt koll på hur installationen man får när det ingår , eller om man gjort det själv .

Men sen även , så bör de stå något i manualen om problemsökning osv . 

Men testa gärna det från övre inlägg . Om det är stora / små bokstäver som ställer till det , beroende på vad du får för instruktioner att fylla i . Om det är både användare & lösenord eller bara lösenord . 

Det bör vara bara lösenord , då du redan är inloggad på wifi och då fyller det ingen funktion . 

Med vänlig hälsning, F 

Tack för hjälpen! 

 Nu kom jag in i routern via webbläsaren men via appen fungerar ingen lösen eller what so ever.. 

Väldigt märkligt när jag ändå kom in.. 

Användarnivå 6
Emblem +40

Ah va gött ! Så lite så ! 
 

Hum , nu vet jag inte hur installationen görs mellan routern på utsidan och insidan . Om man har ström på utsidan för routern ute och sänder wifi in till inomhus routern med separat ström på insidan . Eller om man har POE dvs nätverkskabel genom väggen till inomhus routern som tillgodoser ström och uppkoppling . Eller båda får ström separat på insidan och nätverkskabel .

Men kan tänka mig teknikern mäter upp och väljer installationens placering för bästa möjliga chans för resultat . 
 

Har du koll på hur installationen görs ? samt om du vet någon rapportering angående appen angående inloggningen i app . @Karl Von Bredband 

Vad är det för mobil / modell du försökt logga in med till appen ? Eller vilka mobiler . Kika även om det är någon uppdatering för appen alternativ du installerar om appen . Aldrig fel att se så man har senaste mjukvara operativsystemet också . 
 

Med vänlig hälsning, F 
 

 

Xiaomi mobil och ska vara kompatibel! 

Skriver Jag fel lösenord med flit i appen så säger det oxå därmed att det är wrong password, men använder jag det jag kom in på webben med så verkar den acceptera den men händer nada när jag trycker på login så appen verkar defekt för mig på någe sätt.. 

Användarnivå 6
Emblem +40

Hum okej . Men kan säkert vara en idé att installera om appen . Jag tror även man ska kunna rensa cache och annats sparat om man går in till appen via inställningar och någon flik . Är själv inte bekant med telefonen dock , så vet inte exakt rätt väg .
 

Men man ska kunna se alla appar som är installerade under inställningar . Och där kunna göra avinstallera , rensa cache / lösenord osv möjligtvis 

Kom på en möjlighet . När du kan logga in via webbläsare , så kan du ändra admin lösenord . Och därefter testa det du angett vid ändringen vid inloggning i appen . 

Användarnivå 5
Emblem +21

Försöker du få appen att fungera med utomhusdelen eller inomhusdelen?

 

Utomhusdelen kommer bli svår, eftersom det wifi den själv sänder ut stängs automatiskt av efter c.a 1 timme första gången den kopplar upp. Det ska endast vara till för att hjälpa till med bästa möjliga placering under den första timmen.

 

Försöker du göra detta efter att 1 timme har passerat, så behöver du göra en fabriksåterställning på utomhusdelen och säkerställa att det är den du försöker att koppla emot.

 

Inomhusdelen ska det gå bra till, då är det lösenordet som står på baksidan av den delen som gäller.

 

Här är hämtat ifrån Zyxel snabbstarstguide hur man gör med appen för utomhusdelen:

 

(Lösenordet för denna står på baksidan av själva utomhusdelen)

Användarnivå 6
Emblem +40

Antar det har installerats av tekniker via 3 .Då bör de ju vara korrekt utfört kan jag tänka mig .
 

Utomhus routern kopplas genom poe kabel genom väggen och transformator på insidan med en nätverkskabel till inomhus routern ? 
 

Och är ju inget syfte att koppla emot utomhus routern , eftersom den ändå lägger ner efter 1 timme och är mest till för installations momentet . Vad har man för nytta av inomhus routern då annars liksom 🤔
 

Så då bör ju inte utomhus routerns wifi synas överhuvudtaget efter den tid . Och eftersom hon lyckats logga in med lösenordet från etiketten i webbläsaren så är de ju korrekt ✅ och ska vara samma till appen . 
 

Eller blir de någon slags annan konfiguration när man ansluter till den utomhus vid letande efter bra signal med den routerns wifi & webgui / app . Så öppnar den upp för att nu ska det gå att lösa det på inne routern . 
 

Och sen när den timmen är över . Så ansluter man ist till inomhus wifi och app med koden som står på den ?  
 

Med vänlig hälsning, F 

Hmm 🤔 så om jag nu förstår det här rätt är appen bara för utomhusdelen? 

Tänkte appen var för routern också men inte? 

Hade varit fint att ha en app där jag kan styra barnens inloggningar och tid via WiFi n, ser att det går göra via web men känns bökigare än en app! 

Kanske finns någon annan app just för det? 

Användarnivå 5
Emblem +21

Zyxel Air appen är enbart till för sådana Zyxel produkter som har simkort i sig. Dvs, utomhusdelen (NR7103) eller Zyxel NR5103e. 😊

 

För inomhusdelen som NR7103 kommer med (EX3301), ska denna app användas istället: https://play.google.com/store/apps/details?id=zyxel.com.multyproneo&hl=sv&gl=US 

(Alternativt denna: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zyxel.oneconnect&hl=sv&gl=US men har själv inte testat denna) 

Användarnivå 6
Emblem +40

Zyxel Air appen är enbart till för sådana Zyxel produkter som har simkort i sig. Dvs, utomhusdelen (NR7103) eller Zyxel NR5103e. 😊

 

För inomhusdelen som NR7103 kommer med (EX3301), ska denna app användas istället: https://play.google.com/store/apps/details?id=zyxel.com.multyproneo&hl=sv&gl=US 

(Alternativt denna: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zyxel.oneconnect&hl=sv&gl=US men har själv inte testat denna) 

Hehe nu låter allt så enkelt . Tror inte jag såg någon guide för just dessa enheter . Enbart 5103E . 
 

Såg att det fanns motsvarande appar på appstore för Apple produkter . 🌎 🏄‍♂️ 

Nemen nu är jag med på banan och tackar för all hjälp 😊

Svara