Besvarat

4G slutat fungera

  • 26 February 2019
  • 9 svar
  • 2759 visningar

Hej!
helt plötsligt har mitt 4g slutat fungera och har knappt någon täckning. Jag har testat att sätta på flygplansläge och att stänga av telefonen och mobiltnätverk flera gånger men inget funkar. Någon som kan förstå sig på problemet?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bäst svar av Pettersson 27 February 2019, 00:38

Visa original

9 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

vad tråkigt att det inte fungerar som det ska för dig. :(

Vet du om någon annan med 3 har problem i samma område?

Om ja, så kan det vara en tillfällig driftstörning som man jobbar på att lösa snarast möjligt. Starta om mobilen med jämna mellanrum så bör det hoppa igång igen.

Om nej, så är det jättebra att du testat det du har gjort. Det är toppen när man ska börja en felsökning. 🙂 Hur länge har problemet pågått för dig? Fungerar det bättre om du testar på en annan fysisk plats? Som jag förstår det på dig så har det fungerat bra på samma plats tidigare, stämmer det? 🙂
Nej har ingen i min närhet som har tre abonnemang. Men det har pågått i två dagar ungefär. Och ja det har alltid fungerat här på denna plats innan...
Användarnivå 7
Emblem +40
Hmm, det låter inte bra. Hur fungerar det om du befinner dig på en annan plats? Jag tänker om det är en driftstörning på din plats nämligen.. Har du någon annan mobil som du kan testa med och se om det fungerar bättre?

Lite så att vi kan utesluta om det är en driftstörning eller ej tänker jag. Så blir det lättare att hitta en lösning 🙂
mitt 4g fungerar inte heller längre. Det beter sig som om det vore slut på surf, vilket det inte är. Jag kommer till en sida och den laddas inte utan det börjar snurra bredvid 4g-symbolen. Efter att jag startat om fungerade det en kort stund men försvann sen igen. Ganska besvärligt när det inte går att lita på att bussbiljetten ska fungera. Andra med tre har inte samma problem här.
Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @Susie!

Låter som det kan vara rätt irriterande. Har du testat att nollställa nätverksinställningarna i din mobil för att se om det hjälper? Det kan vara så enkelt att lösa problem med 4G. Så här gör du för

iPhone
Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverk

Android (Dem flesta iallafall..)
Inställningar > Anslutning > Mobilnätverk > Åtkomstpunktsnamn > Klicka på dom tre prickarna i högra hörnet > Återställ till standard

Om det inte hjälper kan det vara ett problem i hårdvaran, vilket är lite svårare att lösa själv. Du kan utesluta om det hårdvara som orsakar problemet genom att testa ovan och om det inte fungerar testa SIM-kortet i en annan mobil. Om det blir bättre så vet du att det sitter i mobilens hårdvara och då måste den in på lagning - något vi även kan hjälpa dig med.

Hi

I have been using 3 since march. I have very much problem with the Interent! I live in eskilstuna and the worst thing is that it doesnt has coverage in my work area  :( 

The signal is not good even at home, to be honest generally 3 does not have good internet service in compare to others.... I am not so sure if it is only in eskilstuna but I request that please take this issue serious and let me know what I do? I have already 24 months contract with with 17 months remaining binding time so I am not able to switch to another operator 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hi

I have been using 3 since march. I have very much problem with the Interent! I live in eskilstuna and the worst thing is that it doesnt has coverage in my work area  :( 

The signal is not good even at home, to be honest generally 3 does not have good internet service in compare to others.... I am not so sure if it is only in eskilstuna but I request that please take this issue serious and let me know what I do? I have already 24 months contract with with 17 months remaining binding time so I am not able to switch to another operator 

 

 

Hi @Bari! I’m sorry to hear that the service doesn’t work to your expectations. 

 

I strongly recommend that you contact our customer support via phone. They can trouble shoot the problem regarding the service in your area and forward the information to our technicians, where they then can look into a solution for the problem :grin:

You can contact our support per phone, via number 0735-300 400, on workdays between 8.00 - 20.00. 

Hej!

Hur ser planerna ut för 5G? Har 3 skaffat denna licens?

Tror det kommer bli väldigt viktigt för Telekom och Sverige att vara långt framme när det kommer till denna teknik.

Användarnivå 5
Emblem +10

Hej!

Hur ser planerna ut för 5G? Har 3 skaffat denna licens?

Tror det kommer bli väldigt viktigt för Telekom och Sverige att vara långt framme när det kommer till denna teknik.


Tjena @magnus82.

Kul att du är intresserad av 5G och vad det kan komma att erbjuda i framtiden. 
Vi på Tre är såklart väldigt peppade och måna om att vara med vid lanseringen av 5G i Sverige. 

Kolla gärna in artikeln där vår VD, Haval van Drumpt pratar lite närmare om 5G. 

Svara