Besvarat

Jag vill ändra min PIN-kod

  • 4 May 2018
  • 4 svar
  • 15824 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Jag vil ändra pinkoden på mitt sim-kort . Hur gör jag?
icon

Bäst svar av Pettersson 5 May 2018, 05:23

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Det finns några olika sätt, alternativt görs detta i mobilens inställningar. Har du en iPhone finns valet under Telefon i inställningar. På andra telefoner brukar det gå att söka i inställningsmenyn, då efter PIN. :)

Ett annat alternativ är att du skriver in din pinkod fel, med flit, tre gånger och sedan anger din PUK-kod för att välja en nu.
OBS! Har du inte PUK-koden tillgänglig blir sim-kortet obrukbart tills du låst upp det med den koden.

Hoppas att det hjälpte, om inte - skriv vilken telefon du har så kan jag hjälpa dig vidare 🙂
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Pin och välkommen till 3Community.

Lyckades du ändra din PIN-kod med hjälp av @Pettersson svar?

Hej!

Det finns några olika sätt, alternativt görs detta i mobilens inställningar. Har du en iPhone finns valet under Telefon i inställningar. På andra telefoner brukar det gå att söka i inställningsmenyn, då efter PIN. :)

Ett annat alternativ är att du skriver in din pinkod fel, med flit, tre gånger och sedan anger din PUK-kod för att välja en nu.
OBS! Har du inte PUK-koden tillgänglig blir sim-kortet obrukbart tills du låst upp det med den koden.

Hoppas att det hjälpte, om inte - skriv vilken telefon du har så kan jag hjälpa dig vidare :)


Jag kan även passa på att tillägga att om du inte har tillgång till din PUK-kod kan du enkelt hitta den på vår kundportal, Mitt3. Läs gärna mer om det i den här tråden.
jag har puk kod men står bara ange lösenord.
kommer inte upp skriv in puk kod.
jag har en doro 8040
Om du har Samsung galaxy s9.
1 Inställningar
2 Låsskärm och säkerhet
3 övriga säkerhetInställningar
4 ställ in SIM-kortslås
5 ändra PIN för SIM-kort
Mvh MrMovie

Svara