Besvarat

Batteriprocent går ner vid kyla

  • 5 February 2020
  • 6 svar
  • 206 visningar

Imorse när jag kommit till skolan har mitt batteri endast 48 procent från att jag laddade det på morgonen. Jag har endast använt youtube i 16 minuter + Instagram 8 minuter och 1 minut spotify. Detta borde väl vara en garanti fråga till tre. Enheten jag äger är Iphone X och har en batteri kapacitet på 88 procent. Mobilen är endast 18 månader så det är kvar 6 månader tills den går ut. 
 

Har dessutom screenshots som visar hur batterinivån bara crashade imorse.

icon

Bäst svar av Emanuel 6 February 2020, 08:33

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, ibland kan kyla påverka osv. Den vad fullt laddad när du lämnade hemmet? 

Ibland har jag varit med om att det kan sitta en märklig bugg i tex systemet som efter att man återställt telefonen försvunnit och batteriet blivit bra igen. Vad för laddare är det du använder? original-laddaren? 

 

Min mobil var inte ute i mer än 10 min och d. då lyssnade jag endast på musik. Jag använder original apple laddare.

Användarnivå 7
Emblem +38

Min mobil var inte ute i mer än 10 min och d. då lyssnade jag endast på musik. Jag använder original apple laddare.

 

 

 

Okej, det låter otroligt konstigt då. Har du tappat telefonen? Men kontakta kundtjänst och se vad dem säger kring just ditt ärende eller besök närmsta butik så kan dem inspektera telefonen direkt! 

Användarnivå 5
Emblem +9

Hejsan @Ivan Nerfeldt jättetråkigt att höra att telefonens batteri svikit dig i denna situation.

Som Chipsis säger så kan kylan påverka batteriet och kyla ner så pass att telefonen droppar markant i batteriprocent. Detta händer alltså bara vid väldigt låg temperatur. Angående om det är en garantifråga till oss så har Apple 12 månaders garanti på iPhone samt 6 månader på batteriet. Så vi kan inte göra något runt garantin och inte heller Apple. 

Användarnivå 5
Emblem +9

Jag kan även passa på att tips om Apples iPhone-batteri bytestjänst här 

@Ivan Nerfeldt 

Användarnivå 7
Emblem +38

Jag kan även passa på att tips om Apples iPhone-batteri bytestjänst här 

@Ivan Nerfeldt

 

 

Fungerar oerhört bra. Speciellt om man har möjlighet att ta sig till tex Apple Store Täby. 20 minuter och det är klart! 

Svara