Fråga

Dålig funktion WiFi-samtal

  • 19 November 2020
  • 3 svar
  • 181 visningar

Jag har en Huawei P30 och har problem med WiFi-samtal. Problemet är att jag hörs dåligt. Jag hör motparten bra, med de hör mig hackigt ungefär som dålig täckning. Problemet är konstant, och i flera olika WiFi-nät. Jag har provat att använda ett Halbop-abonnemang och WiFi-samtal vid samma tillfällen (har det som Sim2) och då är det inga problem.

Någon mera som har samma problem?


3 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Tjena @Peter Tranås, välkommen till forumet :rainbow:

Hmm, märkligt. Jag har svårt att se varför bytet av operatör ska göra skillnad för mottagningen, då WiFi-samtalsfunktionen gör så att samtalen går via ett och samma WiFi-nätverk - mottagningen ska alltså vara densamma oavsett operatör som är i simkortet.

Har du testat detta med det andra simkortet i samma telefon? Alltså att du sätter i simkortet från Halebop i din Huawei P30? Det låter nämligen som att det kan ha något med själva telefonen att göra.

Jag har Halebop som simkort nr 2 i telefonen, så växlar bara i menyn med vilket jag vill ringa.

Jag har nästan fått intrycket att det är någon server hos Tre som är överbelastad dagtid. Tycker det fungerar sämre under arbetstid. Men då borde det vara flera som märker problemet…?

Användarnivå 5
Emblem +36

Som du skriver borde det då vara fler som rapporterat problem men det är inget som vi har hört förut. Testa gärna @JeppePeppe tips för att se över det. Alternativt kan du behöva kontakta vår tekniska support på 0771 735 300 så att vi kan se över en eventuell felanmälan.

Svara