Besvarat

Dålig ljud på voip via Huawei B525

  • 19 July 2020
  • 5 svar
  • 172 visningar

Jag har brukat voip telefoner i ett år utan stora problem, plötslig igår kan andra parten inte höra längre, det finns störningar som betyder att andra parten hör bara en del av konversationen. Jag har försökt hitta QoS inställningar på min Huawei B525, men dem finns inte, jag har även ändrat SIP inställningar utan framgång - hjälp!

icon

Bäst svar av Emanuel 22 July 2020, 16:07

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +9

Hejsan @Sussex Woman och välkommen till forumet! :blush:

 

Om du testat alla dessa alternativ skulle jag i så fall ringa vår tekniska support alternativt Huawei.

Du når oss här

Jag har pratat med 3 tekniska support två gånger idag, ungefär 60 minuter totalt, tydligen finns det inga fel med bredbandet (3-4mbs upload är inget att rekommendera då), trots det, problemet kvarstår, dvs tekniken säger inget problem, verklighet säger stort problem, jag är totalt frustrerad och förtvivlad och fortfarande ha inga lösningar.

Användarnivå 5
Emblem +9

Jag beklagar om det inte hjälpte i samband med ditt samtal till oss. Har du testat ringa Huawei på 0851255555? 

Jag pratade med 3 support 4 gånger, utan framgång, dem kopplade mig till Huawei en gång som orsakade fler problem än jag började med! Men, jag har löst problemet genom att köpa en till router, telefoner nu fungerar som dem ska, dessutom enligt bredbandskollen är prestanda på den nya mobilroutern betydligt bättre än den från Huawei/Tre, den nya hade siffror på 74mbits download, 26mbits upload, den Tre router had på bäst efter (fabriks återställning) 19mbits download, 18mbits upload, och sämst 19mbits download 4mbits upload. 

 

Så felet ligger på routern men det vill inte Tre inse, jag spenderade mycket tid att försöka lösa detta problem, fick gå till en annan leverantör till slut för att få en lösning. Synd.

Användarnivå 5
Emblem +9

@Sussex Woman 

Jag är jätteledsen över att höra att du inte fått den hjälp du behövt via varken oss eller Huawei.

Jag kommer ta med din feedback till vår produktägare. 

Svara