Besvarat

Dålig mobiltäckning hemma

  • 20 August 2018
  • 6 svar
  • 3530 visningar

Jag blev "övertalad" av en försäljare på Elmia bilmässa vid påsk, att ta tre obegränsad. Han sa att de hade bäst 4G täckning av alla, där jag bor, med postort Fjällbacka. Ofta när folk ringer mig, så får de.., numret går inte att nå, var god försök senare... Vad skall man göra? Det går väl inte att avsluta ett abonnemang i förtid?
icon

Bäst svar av Pettersson 20 August 2018, 12:02

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Upplever du att du inte har någon täckning på mobilen också eller är det enbart personer som ringer dig som inte kommer fram?
Jag har dålig täckning, men har inte haft något problem att ringa ut. Jag har telefonen oftast på soffbordet, eller sängbordet, och då vet jag att samtal inte gått fram. Har bara 3G täckning hemma också.., som försäljaren lovade att jag skulle få 4G 😥
Användarnivå 7
Emblem +40
Jag har dålig täckning, men har inte haft något problem att ringa ut. Jag har telefonen oftast på soffbordet, eller sängbordet, och då vet jag att samtal inte gått fram. Har bara 3G täckning hemma också.., som försäljaren lovade att jag skulle få 4G 😥

Min rekommendation är då att du ringer till 3s tekniska support och berättar om de problem du upplever, så att en felanmälan läggs. Enligt egen erfarenhet brukar 3 kunna hitta olika lösningar lite beroende på var täckningen krånglar - är det i hemmet eller på arbetsplatsen brukar de vara ganska generösa.

https://tel:0735 300 400 - öppet till 20 ikväll.
Ok! Tack så mycket för svaren. 👍 Får prova att ringa till dem då!
Ringde 3 för drygt en vecka sedan, om mitt problem att uppringare inte kan nå mig när jag är inomhus i mitt hem. En mycket trevlig kille som hette Carl fick jag tag på, och han skulle prata med tekniska supporten, och återkomma inom högst två dagar! Inte hört av honom ännu..! Så jag ringde idag igen, och träffade en annan kille. Men då var han tvungen att ha tre exempel med tidpunkt, på när folk hade försökt att nå mig, och inte kommit fram..! Jag sa att jag vet ju inte när folk försökt nå mig och inte kommit fram. Nej då kunde han tyvärr inte hjälpa mig...😡👎 Aldrig mer 3.
Har haft samma problem med 3 i ett år och 9 månader. Har bara 3g hemma och ofta bryts när jag får samtal hemma. Enligt 3 och kartan då ska jag ha 4g+ där jag bor.

Svara