Fråga

Dålig surfhastighet

  • 21 March 2020
  • 7 svar
  • 754 visningar

Hej ända sen jag teckna nytt abonnemang med obegränsad surf så har surfhastighet varit katastrofalt låg. Mobilen är ny och full mottagning.

Sänker ni medvetet hastigheten för de med obegränsad surf?


7 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej, 

 

hastigheten ska inte påverkas negativt av vilket abonnemang du har. Om du laddar ner appen Bredbandskollen och testar, vad får du för resultat då? 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Dålig surfhastighet! Välkommen till forumet :rainbow:

Har du kollat Bredbandskollen som @Pettersson tipsade om? Har du haft någon lycka i detta? 

Det är precis det jag gjort, BBK appen o mätt 😏 får hastighet mellan 3 och 10 Mbit/s.

förr fick jag oftast över 30-40 Mbit/s 

nån som upplevt samma sak?

min sambo har exakt samma problem, vi bytte till obegränsad abonnemang i oktober 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Dålig surfhastighet Toppen att du redan testat! 👍  Vilket abonnemang du har ska som sagt inte påverka hastigheten, det låter snarare som att det är någon utomstående faktor som påverkar dig.

 

Om du testar utomhus eller på en annan plats, får du ett bättre resultat då? Jag tänker mest för att se om du kan få bättre resultat, så att det inte är något med hårdvaran osv. :) 

Får va 12 Mbit/s ute, ser masten par hundra meter hemifrån. 
hårdvaran? Vi köpte båda två iPhone11 när vi teckna ab

Användarnivå 7
Emblem +36

Hur är det med samtal? Fungerar de bra, eller är dessa också bristande?

Har du kikat så att 4G är aktiverat i telefonen, och inte bara 3g? :slight_smile:

Samtalen funkar bra, 4g aktiverad och full mottagning. Ska sätta in sim-kortet i gamla mobilen iPhone 6 och testa

Svara