Besvarat

Dålig täckning centrala Göteborg?!

  • 22 March 2018
  • 2 svar
  • 336 visningar

Hej!
Jobbar mitt i centrala Göteborg, Brunnsparken post nr 401 26, och har hittills aldrig haft problem med uppkoppling/täckning. Hela den här veckan har dock uppkopplingen strulat. Jag kan inte surfa, det går inte att skicka iMessege - ingenting som har med surf att göra fungerar. Får meddelande "Kan inte ansluta" (en "täckningsplupp" på 4G).

Vad har hänt? Sjukt irriterande.

Med vänlig hälsning
Elin
icon

Bäst svar av Johnny 6 April 2018, 15:03

Visa original

2 svar

Användarnivå 3
Hej!

Har du gjort några ändringar på sistone, t.ex bytt sim-kort/mobil eller ändrat i ditt abonnemang?

Har du möjlighet att testa ditt sim-kort i en annan telefon? Kan inte se några problem på driftkartan i området!

Du kan också göra en manuell nätsökning, du kan göra det här. Välj mobiltelefon, gå till "Samtal" sen "Sök nätverk".
Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @elin_axel, och varmt välkommen till 3Community!

Jag förstår att det är irriterande när surfen inte fungerar som vanligt. Av din beskrivning så låter det som att det rör sig om ett tillfälligt problem med datatrafiken i området och jag hoppas verkligen att det fungerar bättre nu. Det som du kan testa om liknande problem skulle uppstå framöver (4G med få täckningspluppar) är att du låser telefonen till 3G.

Inställningar> Mobilnät> Alternativ för Mobildata> Röst och Data> och väljer 3G.

Generellt när man upplever problem med att ringa, skicka SMS eller surfa så kan man pröva följande:

Se över om problemet är detsamma för andra personer med Tre, eller testa ditt SIM-kort i en annan telefon eller på en annan plats.

  • Fungerar det för andra personer på platsen. Så kan man isolera problemet till SIM-kort eller mobil. Pröva SIM-kortet i en annan telefon om möjligt. Du kan även pröva att starta om- eller återställa din mobil.
  • Fungerar det inte för andra på platsen och/eller det fungerar en bit ifrån adressen så kan det vara en indikation på ett fel i nätet. Då rekommenderar vi att man avvaktar 24 timmar. Vi övervakar vårt nät dygnet runt och de flesta problem som uppstår fångar vi in, och löser under den tidsperioden.
Skulle man trots detta fortsatt uppleva problem på adressen så rekommenderar vi att man kommer i kontakt med vår kundservice för att felsöka och eventuellt felanmäla adressen.

Svara