Besvarat

Dåligt ljud i iPhone

  • 15 September 2022
  • 3 svar
  • 136 visningar

  • Nykomling
  • 2 kommentarer

Hej

köpte en iphone av er i mars+abonnemang , nu är ljuder jättedålig iden. Både ljudet in och ljudet ut vid samtal. Hur går jag vidare med detta? Reklamera? Kontakta butik?

Nummer: +46 7X-XXX XX XX

 

mvh/Zara

icon

Bäst svar av Pettersson 15 September 2022, 18:40

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Zara Hej,

 

jag skulle rekommendera att du kontaktar Apple Support som brukar vara de bästa på att kunna hjälpa dig vidare med ärenden liksom detta. Här finns mer information om hur du kontaktar Apple samt hur du skapar ett ärende. Apple kan även se aktuell garantistatus och även hjälpa till med reparation/utbyte om det bedöms vara ett garantiärende och felet kan konstateras bero på hårdvara.

 

Det går självklart även fint att kontakta Tre som kan hjälpa dig att skicka iväg telefonen på undersökning. 

 

Hoppas att det löser sig för dig!

Telefonen är ju fortfarande på garantin från er (12 månader). Då är det väll ni som ska fixa den/byta ut den?

Användarnivå 7
Emblem +40

@Zara Hej,

 

du kan självklart kontakta Tre också som kan hjälpa dig att skicka iväg telefonen till verkstad för undersökning. 
 

Mitt förslag att kontakta Apple var för att de är tillverkaren av telefonen och har oftast bäst koll på lösningar som du kan testa själv. De kan även hjälpa dig med ett garantiärende genom dem - har du även en auktoriserad Apple-verkstad eller Apple Store i närheten kan de även ibland byta ut telefonen direkt över disk om felet är bekräftat via supporten. 
 

Apple ser även vad du har för garanti på telefonen. 👍

Svara