Besvarat

Fler simkort Samsung S9?

  • 2 January 2020
  • 5 svar
  • 1293 visningar

Användarnivå 1

Har en samsung s9 och har tittat på inställningarna i telefon

anslutning/simkortshanterare/allmänna inställningar..

Trycker på sim 1 där finns en knapp för på och av av simkort=trycker på den och det står: det går inte stänga av båda simkorten- stäng av ett simkort i taget? Men jag har endast ett simkort? Samtalsinställningar är släckt? För bekräfta simkort för samtal, dubbla simkort alltid på? Också omöjlig ändra..frågat kundtjänst/support dom koppla mig vidare till samsung, men jag har redan skrivit till dom..

Vad kan ha hänt?

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till teknisk support - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Nils 3 January 2020, 09:18

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +36

Hejsan @ny abonnent 

Samsung S9 har plats för två SIM-kort i telefonen. Du kan t.ex använda ett privat och ett för jobbet.

Du behöver inte ha två SIM-kort utan det går utmärkt att bara använda ett. Har du endast ett SIM-kort i telefonen är det ingen inställning som du behöver göra några ändringar på.

Användarnivå 1

Tycker konstigt att det står så, jag har ju bara ett simkort och inget går och stänga av?

Användarnivå 5
Emblem +36

Tycker konstigt att det står så, jag har ju bara ett simkort och inget går och stänga av?

Det går endast att stänga av m.m. om du har två SIM-kort, t.ex då ett för jobbet och ett privat. I och med att du endast har ett SIM-kort just nu, behöver du/går det ej att göra några ändringar.

Har Tre stöd för Always on när man använder en Samsungs9? Kan man även aktivera viderakoppla eller upptaget på båda SIMkorten. Dessa funktionerna ska enl Samsung vara beroende av operatören.

 

 

Användarnivå 7
Emblem +10

Tjena @henke97! Sorry men kan du förtydliga vad du menar med “Always on”? :relaxed:

Vad gäller vidarekoppling kan du enkelt göra det själv via inställningar i mobilen. Om du vill ha upptaget-ton så är det något som kundservice kan hjälpa dig att ställa in, vi jobbar på att göra det möjligt att ändra denna inställning via Mitt3 (Ny version) men har ännu inget datum på när det blir klart.

Svara