Besvarat

Ingen mobiltäckning - Ny kund

  • 1 August 2018
  • 6 svar
  • 489 visningar

Mitt gamla nummer har nyss blivit flyttat från Comviq till 3 från och med 20180801. Jag saknar dock mobiltäckning. Har försökt att starta upp mobilen men det inte har hjälpt till.


Är det nåt ni rekommenderar att jag borde göra att får täckning? Tacksam för svar.
icon

Bäst svar av Pettersson 1 August 2018, 12:41

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Det du kan testa att göra är att söka nät manuellt och välja 3 i listan. Hjälper det?
Hej! Tack för ditt svar. Manuellt sökning har tyvärr inte hjälpt. 3 SE dyker upp i sökalternativ men det blir ingen täckning trots nätverksval.

Jag har kollat på “carrier services” och såg att mobilen är fortfarande kopplad till Tele2/Comviq.
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej! Tack för ditt svar. Manuellt sökning har tyvärr inte hjälpt. 3 SE dyker upp i sökalternativ men det blir ingen täckning trots nätverksval.

Jag har kollat på “carrier services” och såg att mobilen är fortfarande kopplad till Tele2/Comviq.


Låter konstigt! Har du bytt simkort nu på morgonen till det från 3? Vilken telefon är det du har?
Det är Iphone X. Enligt personal på 3 som jag pratade med förra veckan behövde jag inte byta ut comviq sim-kortet utan behålla det, då det handlade om att flytta mitt gamla comviq nummer till 3 nätverk.

Jag fick 3 sim-kortet när jag gjorde beställningen , bör jag sätta i det i mobilen och ta bort comviq sim-kortet?
Användarnivå 7
Emblem +40
Det är Iphone X. Enligt personal på 3 som jag pratade med förra veckan behövde jag inte byta ut comviq sim-kortet utan behålla det, då det handlade om att flytta mitt gamla comviq nummer till 3 nätverk.

Jag fick 3 sim-kortet när jag gjorde beställningen , bör jag sätta i det i mobilen och ta bort comviq sim-kortet?


Oj, konstigt att du fick den informationen av personerna i butiken. 🤔

Ja, du bör byta 🙂 När du sätter i det nya simkortet kan det ta upp tillen timme, sedan bör det börja fungera för dig! När man byter operatör behöver man alltid byta simkort :)

Funkar det?
Tack så mycket för hjälpen. Det fungerar väldigt bra.

Svara