Fråga

Ingen mottagning på surfplatta

  • 18 September 2019
  • 3 svar
  • 161 visningar

min mor har en Huawei Media Pad T1/3 surfplatta. Har funkat bra sedan 2016. Plötsligt finns inte symbolen ”3 4G” längst upp i displayen, endast ”3”. och då går det inte att surfa. Är det tekniskt fel på masten just nu i Borås där hon bor?

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Välkommen hit @Tille.

Trist att det inte fungerar för din mor. På driftinformationen så finns det ingen rapporterad driftstörning i Borås. Där är alltid bra att hålla utkik om det finns misstanke på en pågående driftstörning.

Min rekommendation är att din mor kontaktar teknisk support för att se över att allt står rätt till med inställningar på abonnemanget och surfplattan.
Hej! Mamma har varit inne i Tre-butiken i Borås och fått hjälp. Tyvärr kunde inte mor förklara så bra, och därför sökte personalen mej, men men jag var inte tillgänglig då.

I vilket fall kom de nog på felet själva, och jag har förstått att de bytte till ett nytt SIM-kort. Nu funkar det iaf. Hoppas inte de gjorde ett nytt avtal bara?
Användarnivå 7
Emblem +36
Hej! Mamma har varit inne i Tre-butiken i Borås och fått hjälp. Tyvärr kunde inte mor förklara så bra, och därför sökte personalen mej, men men jag var inte tillgänglig då.

I vilket fall kom de nog på felet själva, och jag har förstått att de bytte till ett nytt SIM-kort. Nu funkar det iaf. Hoppas inte de gjorde ett nytt avtal bara?


Hejsan @Tille!

Skönt att det hela ordnade sig så att det fungerar nu 😁
De ska inte ha ordnat ett nytt avtal, utan man kan när som helst byta SIM-kort på abonnemanget.

Dyker det upp några funderingar så är det bara att hojta till!

Svara