Besvarat

Ingen signal i Spanien

  • 28 June 2018
  • 6 svar
  • 1204 visningar

Jag är i Spanien nuförtiden och min abonnemang från tre inte funkar alls! Vad skall jag göra?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till utland - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Nils 2 July 2018, 11:37

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Har du testat att söka nät manuellt?
Användarnivå 5
Emblem +36
Hjälpte Petterssons svar dig? :-)

Om du fortfarande upplever problem har vi knåpat ihop en artikel som du kan kika på gällande ingen täckning i utlandet. Du hittar den här.

Berätta gärna hur det har gått för dig!
Jag har samma problem på Sardinien just nu! Har en ny iPhone X, funkade perfekt hemma, och helt ok första två dagarna här. Men nu syns bara fyra grå prickar där det brukar stå operatörsnamn, staplar för signalstyrka och 3G/4G. Noll signal, noll täckning, noll kontakt med operatör. Alla andra tre personer i resesällskapet har Tele2 och har perfekt uppkoppling, de fick Vodaphone IT automatiskt. Jag sökte manuellt i listan över operatörer och valde samma men inget händer. Wifi är uselt här så är helt beroende av mobilabonnemanget, så detta är hemskt irriterande. Har testat starta om (flera ggr), fakturor är betalda, inga spärrar finns etc. Vad återstår??
Användarnivå 7
Emblem +40
Jag har samma problem på Sardinien just nu! Har en ny iPhone X, funkade perfekt hemma, och helt ok första två dagarna här. Men nu syns bara fyra grå prickar där det brukar stå operatörsnamn, staplar för signalstyrka och 3G/4G. Noll signal, noll täckning, noll kontakt med operatör. Alla andra tre personer i resesällskapet har Tele2 och har perfekt uppkoppling, de fick Vodaphone IT automatiskt. Jag sökte manuellt i listan över operatörer och valde samma men inget händer. Wifi är uselt här så är helt beroende av mobilabonnemanget, så detta är hemskt irriterande. Har testat starta om (flera ggr), fakturor är betalda, inga spärrar finns etc. Vad återstår??
Detta låter konstigt, speciellt med tanke på att det fungerade bra i början. I Italien, testa med 3 IT, WIND eller TIM istället och se hur det fungerar. Kom ihåg att starta om mobilen innan du söker nät manuellt.

Hjälper detta?
Tack!! ”I WIND” fick jag upp på två staplar och 3G iaf! Ska kolla imorgon igen. Tack för snabbt svar 😊
Användarnivå 7
Emblem +40
Tack!! ”I WIND” fick jag upp på två staplar och 3G iaf! Ska kolla imorgon igen. Tack för snabbt svar 😊
Härligt! Här nedan ser du vilka nät du får tillgång till med respektive operatör. Som du ser ger Vodafone endast tillgång till samtal och SMS hos 3.



Hos de svenska operatörerna skiljer det sig ibland mellan vilka operatörer som fungerar bäst i respektive land, beroende på vilka avtal som finns på plats 🙂

Svara