Besvarat

Inget internet utomlands

  • 15 September 2018
  • 5 svar
  • 1959 visningar

Mitt internet på telefonen funkar inte utomlands trots att jag aktiverat datarooming. Ändå något mer man måste göra? (Har abonnemang, ej kontantkort)
Med vänlig hälsning, J

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Tristan 15 September 2018, 08:59

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej J!

Har du prövat det klassiska knepet med att starta om din mobil?

Om det inte löser åtkomsten till internet kontrollera att mobildata är aktiverat och stäng tillfälligt av WiFi.
Ifall du fortfarande inte kommer ut på nätet men kan ringa och skicka/ta emot SMS kan det ligga en spärr för data i utlandet på ditt abonnemang. För att lösa detta behöver den som står för abonnemanget ta kontakt med Kundservice på +46 735 300 400 och de öppnar klockan 10:00 idag.
Tack för svar. Kan inte skicka vanliga smsa men ringa och ha ratartat om telefonen så får nog höra av mig sen till kundservice. /J
Användarnivå 5
Emblem +10
Tack för svar. Kan inte skicka vanliga smsa men ringa och ha ratartat om telefonen så får nog höra av mig sen till kundservice. /J

Hej igen J!

Hur har det gått för dig - fick du ordning på din surf själv eller via Kundservice?
Jag har samma problem. Ringt två gånger och stått evigheter i kö utan svar trots att jag är först i kön säger ni. Kan ni lösa det på annat sätt. Inte intresserad av att lägga hela semestern på er telefonkö.
Användarnivå 5
Emblem +10
Jag har samma problem. Ringt två gånger och stått evigheter i kö utan svar trots att jag är först i kön säger ni. Kan ni lösa det på annat sätt. Inte intresserad av att lägga hela semestern på er telefonkö.

Hej @Sarawaldenström.

Om du har provat allt som @Tristan rekommenderat utan framgång, då kan det vara så att det är en inställning på ditt abonnemang. Det finns flera andra sätt att komma i kontakt med kundservice än att ringa. Du hittar dem olika kontaktsätten på hemsidan.

Svara