Besvarat

iPhone 4 reparation

  • 22 September 2018
  • 4 svar
  • 314 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej! Det är så att för cirka 3 år sedan så gick min mobil sönder genom att jag tappade den, det blev 1 stor spricka och det var en iphone 4.Det började komma upp massor av färger på den när man höll in låsknappen och dom på 3 behövde byta ut hela telefonen eftersom jag inte hade stängt av hitta iphone och skärmen var helt svart. Jag undrar hur mycket det kostade på ett cirka pris eftrersom jag inte hade försäkring och behöver ett ungefär på pris. Vet ni hue mycket det skulle kunna kosta?
icon

Bäst svar av Tristan 22 September 2018, 22:31

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej!

Mellan pekfinger och tumme skulle jag säga 3500 kr för en utbytesenhet.
Användarnivå 5
Emblem +9
Hejsan @Tktn233

Apple byter aldrig ut reservdelar på sina telefoner. Man betalar istället för en utbytesenhet. Alltså en helt ny telefon.
Om du lämnar in din telefon på reparation så kostar det 1997 kr, du mottar då en ny IPhone 4.
Användarnivå 5
Emblem +10
@Emil

Frågan var hur mycket det kostade att genomföra utbytesförfarande för iPhone 4 för ca 3 år sedan och inte idag.

Dessutom stämmer det inte längre att Apple inte genomför utbyten av delar, då Apple äntligen har vaknat upp och insett att det ger kunden en bättre upplevelse att få tillbaka sin egen mobil fast med ny reservdel i. Det är dock bara vissa typer av "reparationer" som de gör på detta viset.
Användarnivå 5
Emblem +9
Jag ber om ursäkt @Tktn233 gällande priset av telefonen. Jag missförstod din fråga. Tristan har helt rätt om priset som gällde för ca 3 år sedan.
Det stämmer bra @Tristan angående reparationer. Om kund lämnar in telefonen direkt till en Applebutik så gäller ovan. I Skrivande stund så utför vår Apple Certifierade verkstad enbart utbyten och det kallas då industri rekonditionerad utbytesenhet.

Svara