Besvarat

Jag får en engelsk IP-adress

  • 1 May 2018
  • 5 svar
  • 337 visningar

Hej. Jag bor i Sverige och har ett mobilt bredband som har gett mig en IP adress i Storbritannien vilket betyder att jag inte kan titta på program på SVT play, TV4 play etc. Hur får jag en IP adress som är svensk? Mvh, Jenny
icon

Bäst svar av Pettersson 28 May 2018, 20:10

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Konstigt det låter! Det är inte så att du har någon VPN eller så aktiv? Vad är det för hårdvara du använder?
Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @JennyK, och varmt välkommen till 3Community!
Tack för ditt bidrag och din fråga!

Det låter väldigt underligt. Våra IP-adresser är dynamiska, men man ska alltid få en svensk IP-adress tilldelad om man inte använder sig av någon VPN-lösning som @Pettersson skriver om här ovan.

Är det någonting som du använder dig av?
Användarnivå 5
Emblem +5
Hej igen @JennyK,

Hur har allting gått? Har problemet löst sig för dig ännu?
Hej. Tack för era kommentarer. Jag ringde till 3 som bad mig kontrollera att jag inte hade VPN påslaget och så var fallet. Jag blev dock ej av med IP-adressen i UK när den var urkopplad utan fick starta om routern också (tryckte ett gem i det lilla hålet under drygt 5 sekunder). Efter det så tilldelades jag en svensk IP-adress på ipaden och på mobiltelefoner, datorer, men felet kvarstår på TV’n.

Med vänlig hälsning,
Jenny
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej. Tack för era kommentarer. Jag ringde till 3 som bad mig kontrollera att jag inte hade VPN påslaget och så var fallet. Jag blev dock ej av med IP-adressen i UK när den var urkopplad utan fick starta om routern också (tryckte ett gem i det lilla hålet under drygt 5 sekunder). Efter det så tilldelades jag en svensk IP-adress på ipaden och på mobiltelefoner, datorer, men felet kvarstår på TV’n.

Med vänlig hälsning,
Jenny

Hej!

Hur fungerar det om du loggar ut från de appar som krånglar för att sedan logga in på dessa igen? Gör det någon skillnad? Gör gärna TVn helt strömlös någon minut innan du försöker att logga in igen (dra ut sladden är det jag tänker på).

Nästa steg som jag kan tänka på är att fabriksåterställa TVn. Men då försvinner ju alla sparade kanaler osv, så det kan ju vara skönt att slippa. 🙂

Svara