Besvarat

Kan inte skriva till SD-kort

  • 26 August 2020
  • 4 svar
  • 1246 visningar

Hej!

Har fått upp ett felmeddelande i min telefon:

Kan inte skriva till SD-kort
Ditt SD-kort fungerar inte korrekt och har skrivskyddats för att förhindra data förluster. Du bör säkerhetskopiera informationen på SD-kortet.

Hur gör jag detta? Är kortet helt trasigt? Jag har en Samsung S10.

Mvh Anna

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 26 August 2020, 09:36

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, 

Har det hänt något nytt med telefonen? Typ uppdatering, nytt SD_kort, varit inne på lagning eller liknande? 

Det finns lite olika sätt, men vissa menar att det ska räcka att Starta om telefonen. 
Har du testat att ta ut och stoppa i SD-kortet igen? 

Hej och tack för svar!

Det har inte hänt något speciellt, det dök bara upp en dag.

Jag har startat om telefonen och haft kortet ute, men det hjälpte inte.
Tror du att jag måste skaffa ett nytt kort? Kommer jag förlora all information på det då?

Mvh Anna

Användarnivå 7
Emblem +38

Om du har möjlighet att sätta i kortet i tex en annan telefon eller i en dator för att se om det går att läsa på sådant sätt? Och då rädda informationen. 

Men, jag har tyvärr  själv ingen erfarenhet med SD-kort. Men det kanske går att “blåsa” rent det och kanske få igång det på sådant sätt. Men informationen borde gå att rädda. Vet att för flera år sedan så lyckades jag från en raderad hårddisk rädda sjukt mycket bilder. Så det borde gå. 

Men, har inte några direkta tips. Som sagt. Se om du kan sätta i kortet i en dator för att se om det går att spara ner informationen där. 

Jag ska testa detta, TACK! :)

Svara