Besvarat

Låst telefon

  • 1 oktober 2018
  • 1 svar
  • 306 visningar

Hej,
jag har nyligen sagt upp ett abonnemang hos tre. Jag gjorde en nummerflytt som gick in i mitten av september.
när jag nu sätter i mitt nya sim-kort så fungerar det inte.
Jag försöker då låsa upp telefonen genom att ange IMEI på tre.se, vilket inte fungerar, då jag får till svar att ”telefonen finns inte hos tre”, typ.
visst låser väl tre upp telefonerna innan nummerflytt?

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bästa svar av Pettersson 2 oktober 2018, 06:58

Hej!

För att kunna använda en annan operatör i din telefon behöver du låsa upp din mobil, detta görs inte per automatik. Du är inne på helt rätt spår när du försöker att låsa upp telefonen på hemsidan. Det som däremot kan göra så att det inte fungerar är om din telefon blivit utbytt i ett försäkrings- eller garantiärende tidigare. Här kan du läsa mer om upplåsning av din mobil.

Enklast är om du ringer till kundtjänst så kan de hjälpa dig - öppet till 20 idag. Numret är 0735-300 400 🙂
Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +11
Hej!

För att kunna använda en annan operatör i din telefon behöver du låsa upp din mobil, detta görs inte per automatik. Du är inne på helt rätt spår när du försöker att låsa upp telefonen på hemsidan. Det som däremot kan göra så att det inte fungerar är om din telefon blivit utbytt i ett försäkrings- eller garantiärende tidigare. Här kan du läsa mer om upplåsning av din mobil.

Enklast är om du ringer till kundtjänst så kan de hjälpa dig - öppet till 20 idag. Numret är 0735-300 400 🙂

Svara