Besvarat

Meddelnade försvann från mobilen

  • 18 September 2018
  • 4 svar
  • 413 visningar

Min mobil la av(batteriet dog) och var avstängd en hel dag. När jag sen laddade den på kvällen så fick jag flera meddelande direkt när jag satte på mobilen. Efter att jag skrev in min kod så försvann dom och nu kan jag inte se/hitta dessa meddelanden. Jag hann ju se vilka avsändarna var och dom är helt väck. Testat att stänga av och sen sätta på mobilen men dom är fortfarande borta.
Vad gör jag?
icon

Bäst svar av Tristan 19 September 2018, 07:34

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Bohemista!

Om jag har förstått ditt inlägg rätt så ska följande händelseförlopp ha skett.
  1. Din mobil stängde av sig pga slut på batteri.
  2. Den var avstängd en hel dag.
  3. Du laddade mobilen på kvällen.
  4. När du startade upp den såg du notifieringar för meddelanden.
  5. Du skrev in din kod och kan inte finna dessa meddelanden.
Min tanke är att det rörde sig om gamla notifieringar som av någon anledning visades vid uppstart.
Anledningen till att jag tror detta är för att en mobil vanligtvis inte får kontakt med mobilnätet förrän efter att man har låst upp SIMkortet med dess PINkod och följaktligen inte heller kan ta emot meddelanden innan så har skett.
Tack för svar!

Är dock inte gamla meddelande då jag hann se exempelvis att ett var från schenker och kollade med företaget jag beställt från och där det stod det att ett sms avi hade skickats den dagen.

Ringde support och dom föreslog säkerhetsuppdatering samt uppdatering av programvaran.
Användarnivå 5
Emblem +10
Intressant!

Då måste du antingen ha ett SIMkort utan aktiv PINkod eller så slog du in PINkoden när du startade upp mobilen efter laddning.

Jag vet att vissa Androidversioner har i samband med uppdatering haft problem med meddelandeappar som kraschar alternativt inte visar inkomna meddelande. I en del fall har nästkommande uppdatering löst det.

När det gäller iOS känner jag bara till aktuella problem med försvunna iMessage och det är inte relevant när det gäller SMS.
Jag har en aktiv pin kod och måste antagligen slagit in den. Har även en iPhone mobil. Tycker d är väl märkligt att 4 meddelanden bara försvinner🙃

Svara