Besvarat

Micken och ljud funkar ej

  • 5 April 2019
  • 2 svar
  • 612 visningar

Min mic funkar ej eller ljudet när jag pratar telefon har även filmat och testat men inget ljud kommer kan även inte sätta på högtalare eller koppla in hörlurar då enheten ej reagerar och spelar musiken i hörlurarna då jag kan lyssna musik i telefonen på enhetens högtalare då funkar det ... lägg till i samtal facetime och högtalare funkar ej att sätta på då dom e bort tonade har testat startat om och även uppdaterat till nya IOS men inget funkar, kunde ha trådlösa hörlurar och det funkade. det står att jag bara kan använda dom trådlösa hörlurarna när jag börjar ringa, det ska stå trådlösa hörlurar, högtalare, telefon men inget av det kommer upp snälla hjälp
icon

Bäst svar av Tretin 8 April 2019, 10:10

Visa original

2 svar

@Nils hej kan du hjälpa
Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @lennart.Moberg!

Varmt välkommen till vårt härligt forum! :-)

Tråkigt att höra att din mobil inte vill spela in eller göra ljud av sig. Jag skulle gissa på att något har skadat din mikrofon och högtalare i mobilen vilket gör att dom inte fungerar, det hade förklarat varför det fortfarande fungerar när du använder dig av trådlösa hörlurar eller dylikt.

Jag rekommenderar att du lämnar in din mobil på lagning för att få detta åtgärdat. Om du vill kan du lämna in den hos på Tre antingen i våra 3Butiker direkt över disken eller få ett emballage hemskickat så att du kan posta den till vår servicepartner Ingram Micro. För att få hem emballaget slår du en pling till kundservice på 0735 300 400. Våra 3butiker har även lånemobiler, dock i ett begränsat antal, som du kan kika om det finns en tillgänglig ifall du inte har en annan själv.

Svara