Besvarat

Nordisk mjukvara till Xiaomi Mi8

  • 18 January 2019
  • 6 svar
  • 180 visningar

Har köpt en Xiaomi (troligen) Mi8 från Kina. Hur raderar jag det Kinesiska operativet och installerar ett europeiskt ?
Har ställt frågan till 3:s tekniska avdelning, som lovat höra av sig, men sedan struntat i det.
Har lyckats ställa om den till Engelsk text, men inga appar går att använda då allt är på Kinesiska så fort jag går in i en app.

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Tretin 23 January 2019, 16:40

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, det finns något som heter ”Root” som man kan göra på android, och så långt som jag förstår. Så kan man via detta ändra otroligt mycket (typ ominstallera operativsystemet)
jag skulle dock höja ett varningen finger för att man ska vara tekniskt bevandrad innan man ger sig in i detta.
Jag har tyvärr inga tips för detta då jag aldrig gjort det själv.

Tyvärr hittar jag inga andra sätt än att bevandra sig hårt i detta.

Har du bytt systemförändringar och region i telefonen?
Tack för hjälpen, men har endast lyckats ställa in Engelska. Hittar inget mer som jag kan byta, så jag undrar vad du menar ? Region och system kan ligga där men möjligen under annat namn ?
Vilka systemförändringar menar du ?
Förstår också att den behöver Root:as, trodde att 3 kunde hjälpa till med det, men det verkar dom inte vara intresserade av.
Användarnivå 7
Emblem +38
Problemet med att roota är att man blåser bort allt vad systemsäkerhet och stabilitet heter.
Samt garanti (även om den är köpt i kina, kanske xiaomi har någon form av täckning här)
det är ett relativt instabilt sätt. Och du kan aldrig installera ”äkta” licens android. Utan bara speciellt skriva berusande av användare.


Region/språk heter det i iPhone. Borde finnas något liknande på android. Tyvärr har får jag inte fram mer än ”ändra region på play store” när jag googlar. Men kan di välja svenska som land? Och språk? Är själva telefonen på svenka?
Språk finns bara Kinesiska och Engelska, inget annat. Engelska dessutom bara i operativsystemet, alla appar och app store är på Kinesiska. Land går inte att välja.
Kommer att höra av mig till 3:s tekniska avdelning en gång till, innan jag vänder mig till någon som sysslar med att Roota om mobiler, men 3 verkar inte intresserade av att hjälpa till.
Tack för hjälpen !
Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, testa att följa anvisningarna för att ändra region i play store.

hoppas det löser sig!
Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan!

Vi hittade en lösning på det hela. Om det är någon som skulle stöta på samma utmaning kan man alltid hitta hur man kan göra genom att söka på MiFlash på Google. 🙂

Svara