Besvarat

Note 20 Ultra fungerar ej med samsung members och pay

  • 23 August 2020
  • 6 svar
  • 529 visningar

Fick hem min Note 20 ultra i fredags. Varken samsung members eller samsung pay fungerar. Kollar jag telefonens "tjänsteleverantörens programversion" står det EUX. NEE ska tydligen vara nordisk.

Håller ni på och fixar detta eller? Man vill ju inte ha en telefon som inte fungerar utan dessa tjänster, går ju inte ens ta del av förbokningserbjudandet.

icon

Bäst svar av Erik 26 August 2020, 09:27

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, låter ruggigt irriterande. Och något som inte verkar enskilt för dig. 
 

Försökte  hitta lösningar på detta, och en lösning kan vara att man stoppar i det SIM man ska använda, sedan fabriksåterställer man telefonen. På så sätt ska den ibland hoppa in i rätt ”region” eftersom Samsung inte låter dig göra detta manuellt. 

Användarnivå 7
Emblem +10

Hej @Hoffarn

Vi har uppmärksammat att vissa exemplar av Galaxy Note 20 Ultra 5G som har levererats till oss har inte nordisk version av mjukvaran. Det gör att vissa tjänster som ex. Samsung Pay eller Members appen inte fungerar.

Vi har en pågående dialog med Samsung som nu har identifierat de enheter som har fel mjukvara och kommer inom några dagar skicka ut en uppdatering till dessa mobiler.

 

Vi kommer uppdatera denna tråd så fort vi vet mer.

UPDATE - Problemet är nu löst, besök ovan länk för mer info.

Kommer uppdateringen fixa det här problemet? Jag fick ett felmeddelande första gången jag öppnade Members appen (har för mig det va något med region men är inte helt hundra.) men efter att själva appen uppdaterade så har jag fått det här meddelandet.

Användarnivå 7
Emblem +10

Kommer uppdateringen fixa det här problemet? Jag fick ett felmeddelande första gången jag öppnade Members appen (har för mig det va något med region men är inte helt hundra.) men efter att själva appen uppdaterade så har jag fått det här meddelandet.

Ja precis! Samsung meddelande att de jobbar på det och ovan uppdatering verkar vara ett steg i rätt riktning. Vi ser till att uppdatera tråden med mer info så fort vi vet mer. @Petri87 

Hej @Hoffarn

Vi har uppmärksammat att vissa exemplar av Galaxy Note 20 Ultra 5G som har levererats till oss har inte nordisk version av mjukvaran. Det gör att vissa tjänster som ex. Samsung Pay eller Members appen inte fungerar.

Vi har en pågående dialog med Samsung som nu har identifierat de enheter som har fel mjukvara och kommer inom några dagar skicka ut en uppdatering till dessa mobiler.

 

Vi kommer uppdatera denna tråd så fort vi vet mer.

 

 

Hejsan! Jag fick en uppdatering igår, blev ombedd att starta om telefonen och nu fungerar allt som det ska :) 

 

Användarnivå 7
Emblem +10

Hej @Hoffarn

Vi har uppmärksammat att vissa exemplar av Galaxy Note 20 Ultra 5G som har levererats till oss har inte nordisk version av mjukvaran. Det gör att vissa tjänster som ex. Samsung Pay eller Members appen inte fungerar.

Vi har en pågående dialog med Samsung som nu har identifierat de enheter som har fel mjukvara och kommer inom några dagar skicka ut en uppdatering till dessa mobiler.

 

Vi kommer uppdatera denna tråd så fort vi vet mer.

 

 

Hejsan! Jag fick en uppdatering igår, blev ombedd att starta om telefonen och nu fungerar allt som det ska :) 

 

 

Fantastiskt! Då har de uppenbarligen börjat skicka ut mjukvaran.
Stort tack för att du berättade det @Hoffarn ! :smiley:

Svara