Tutorial

Överför innehållet från din gamla mobil

  • 29 March 2018
  • 0 svar
  • 3216 visningar
Överför innehållet från din gamla mobil
Användarnivå 3

När jag skaffat mig en ny mobil så är lyckan som störst när jag får pilla bort plastfilmen som sitter på displayen. Men så snart som det är över så börjar jag tänka i mer praktiska banor. Hur ska jag få över allt innehåll från den gamla telefonen. Bilder, kalenderposter och inte minst alla mina kontakter. Vetskapen om att ha Tobias från högstadiet inlagd i telefonen känns ändå rätt tryggt, även om jag inte har ringt honom sedan 2001.

Här nedanför så har vi tagit fram vad vi tycker är enkla sätt att flytta över information mellan dina enheter.

 

 

Flytta från Android till iPhone

 

 

ced29555-3dd3-4dc7-84e5-c4cdc9033c73.jpg


Det enklaste sättet att flytta sitt innehåll till iPhone är genom appen ”Move to iOS” som du kan hämta från Google Play
Du hittar en komplett guide för hur du använder appen här

 

 


 

Flytta från iPhone till Android

 

 

35d22ddf-012f-4966-a004-fe52cf7fd0c9.jpg


För att flytta innehållet från din tidigare iPhone till din nya Android-enhet så kan du använda dig av Google Drive för att spara ned en säkerhetskopia av ditt tidigare innehåll.

Du hittar en guide för hur du gör detta här

 

 

 ​​​⚠️  Kom ihåg att avaktivera iMessage i din iPhone så att det inte blir problem när iPhone-användare försöker kontakta dig via SMS. Om du behöver instruktioner eller redan har bytt telefon så kan du läsa mer om hur du kan avaktivera iMessage här

 

 

 


 

 

Flytta från iPhone till iPhone

 

 

a14829fa-a742-4127-a1f2-706662944fc3.jpg

På Apples supportsida så kan du läsa om alla alternativ som du har när det kommer till att flytta över innehållet till din nya iPhone.

 

 

 


 

 

Flytta från Android till Android

 

 

41ea098d-ca3c-47b2-a4a4-d5be08dbd606.jpg

Här behöver man egentligen inte göra så mycket mer än att logga in på ditt Google-konto i din gamla telefon och synkronisera datan. Följ sedan anvisningarna i den nya mobilen så ska du få möjlighet att föra över innehållet som synkroniserats till ditt Google-konto. Du kan läsa mer om hur du går tillväga här.

Det går givetvis också att flytta innehållet med tillverkarnas olika program såsom Samsungs Smart Switch men vanligtvis så går det fortare att göra allting via WiFi.

 


Det här ämnet är stängt för kommentarer