Besvarat

Ingen täckning i Turkiet

  • 24 July 2018
  • 1 svar
  • 567 visningar

Jag har köpt en surfpaket som heter 3surfpass för att kunna surfa i Turkiet. Sedan upptäckte jag att jag har ingen nätverk täckning i Turkiet! Jag har Turkcell som operatör i den andra mobil som min dotter har med sig här i Turkiet men jag själv har ingen täckning alls! Jag har försökt att ändra operatör manuel till Turkcell men detta ändras spontan till ”ingen täckning” igen! Således har jag inte kunnat surfa allas medan jag har betalat för denna packet! Jag befinner mig fortfarande i Turkiet. Kan ni hjälpa mig hur jag ska göra nu? Har Tre något avtal med något operatör här i Turkiet överhuvudtaget?!
icon

Bäst svar av Jocke 25 July 2018, 14:20

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Välkommen till 3Community @Sarinatre!

Vi har avtal med flera olika operatörer i Turkiet. Du kan se vilka på vår hemsida.

För att det ska fungera att surfa i utlandet behöver du ha dataroaming aktiverat i din telefons inställningar. Det kan även vara så att du har aktiverat en roamingspärr på ditt abonnemang, då kommer det inte att fungera att använda abonnemanget utomlands.

Du tar bort en sådan spärr genom att kontakta vår kundservice.

Jag rekommenderar även att läsa igenom tråden som min kollega Johnny har skrivit. Där finns tips och trix om du inte får någon täckning när du befinner dig utomlands.

Svara