Besvarat

Problem att kopplar nätverksskrivare till mobilt bredband?

  • 12 August 2021
  • 7 svar
  • 346 visningar

Hej 

Jag har problem med att koppla min nätverksskrivare till mitt mobila bredband. Jag har en Huawei router.  Kan någon hjälpa mig och tala om hur jag ska göra?  Skrivaren är på och kopplad till LAN, men visar offline. Kan någon tala om hur man delar nätverket med skrivaren. Skrivaren är en trådlös skrivare.  Första gången jag har mobilt bredband. Tacksam för hjälp.

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till teknisk support

icon

Bäst svar av Emanuel 18 August 2021, 12:49

Visa original

7 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, låter som att du ska koppla om skrivaren till ”Wi-Fi” eller något liknande. 
nu vet jag inte exakt men de flesta moderna skrivare har en knapp med två pilar som går i cirklar ”typ” och många moderna routers har samma pil, oftast brukar det bara vara att trycka på dessa två på sina två olika enheter så ska det lösa sig. Hoppas det går bra? 
 

Jag har en skrivare av modellellen Brother HL-2250DN. Det finns ingen WIFI -knapp på den.

Användarnivå 7
Emblem +38

Okej, det verkar råda lite blandade om att den har just Wi-Fi eller man måste koppla sladd till? 
 

Hur har  du gjort tidigare? 
 

Kolar upp skrivaren lite mer just nu, ska se om jag hittar något

Jag har kopplat nätverkskabel melkan skrivare och till LAN. Men det fungerar inte. 

Jag får upp att de hittar inte nätverket

Användarnivå 5
Emblem +9

Hejsan @AnnChaK Om tipsen du fått inte fungerar så bör du kontakta vår tekniska support. Du får tala med en handläggare som felsöker tillsammans med dig.

 

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej , Hoppas in och kikarläget om skrivaren fortfarande inte matar ut papper eller hur har det gått ? 

Gärna vad för huawei router , Vad jag kunde läsa om skrivaren så är det via usb eller nätverks sladd du ska koppla denna. Antingen usb till bärbar / pc eller mer anvancerat usb (nätverkssladd till router men då behövs möjligtvis mer inställningar vid den inloggningen . 

Om du har pc / bärbar så kan du börja med ladda ner detta för installation : 

https://www.brother.se/support/hl-2250dn/downloads 

Windows 10 (64-bit) om du har det tex. Välj annat annars.

Sen välj “ Komplett programpaket “ 

Komplett drivrutins- & programpaket (Rekommendation) ( INGEN LÄNK DETTA ) 

Sist så tar du “GODKÄNN EULA & LADDA NER” 

Och installera sedan då .

 

Anslutning

Anslutning Kabelanslutet nätverk
USB-gränssnitt Höghastighets-USB 2.0
Kabelanslutet nätverksgränssnitt 10/100 Base-TX

Mobil- & moln- anslutningar

iPrint & Scan Ja

 

 

 

 

Kan vara så att om du har modem/router och vill koppla trådlöst . Så kan det finnas en knapp på modemet som heter “WPS” - När man tryckt på den så ger den dig 20-30 sekunder för dig att söka och ansluta ifrån en annan enhet helt enkelt. 

 

Efter installation antar jag man får ett program som heter “ brother “ under startmenyn.  Starta och så kanske den kopplar där . Annars får du gå in på Inställningar → Blueetoh /enheter( Skrivare ) så kan man söka om man får den kopplad på viset . 

 

Har lite svårt med om den har trådlöst eller ej för det är inte mycket som nämns i form av wifi , wps osv . Men några få benämnare verkar ändå säga något att det är de ….. :P 

 

För övrigt så är skrivare inte något bra för humöret eller tålamodet . Så gärna mer digitalt en analogt hehe :D  Enligt moi så att säga.  

 

@AnnChaK 

 
   

Svara