Besvarat

Problem med MMS på Samsung S8

  • 10 April 2019
  • 8 svar
  • 1842 visningar

Användarnivå 2
Jag kan inte skicka mms med min samsung s8.
Jag har lagt in en ny apn med era inställningar, rensat cache för meddelandeappen samt rensat datan på appen men fungerar fortfarande inte. Mobildatan är på. Jag läste att ibland kan flygplansläget strula så det satt jag på o stängde av men samma problem ändå.
Så e här någon som vet vad jag ska göra?
Jag har kunnat skicka mms innan men det har bara slutat fungera nu.
icon

Bäst svar av Tretin 12 April 2019, 09:04

Visa original

8 svar

Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @Brandtafan,

varmt välkommen till forumet! 😃

Testa att följa denna guide för att nollställa nätverket i din mobil - det brukar hjälpa när man får problem med MMS. Återkom gärna hur det gick! 👷
Användarnivå 2
Jo det har jag testat med men fungerar inte. Jag bytade igår till min gamla mobil, en sony Xperia z1 o det funkade utan problem att skicka mms med den. Jag gick in o kollade inställningarna på den o förde över dessa i min samsung men fungerar fortfarande inte. Så nått galet är där med den. Jag gjorde ett massutskick av ett mms till 10 pers förra helgen o ingen av dom jag skickade till har fått den bilden. Så det är efter det som det slutat funka. Där av raderade jag både cachen o datan i meddelandeappen.
Användarnivå 4
Emblem +9
Jo det har jag testat med men fungerar inte. Jag bytade igår till min gamla mobil, en sony Xperia z1 o det funkade utan problem att skicka mms med den. Jag gick in o kollade inställningarna på den o förde över dessa i min samsung men fungerar fortfarande inte. Så nått galet är där med den. Jag gjorde ett massutskick av ett mms till 10 pers förra helgen o ingen av dom jag skickade till har fått den bilden. Så det är efter det som det slutat funka. Där av raderade jag både cachen o datan i meddelandeappen.

Vet du om du kan ta emot MMS eller är det också ett problem? Kan du surfa i övrigt med din Samsung GS8? Om du kopplar upp dig mot WiFi, går det att skicka MMS då?
Användarnivå 2
Ja vissa mms får jag. Surfa kan jag göra utan problem, både med o utan wifi, men går inte att skicka mms även om jag är påkopplad på wifi eller stänger av det.
Användarnivå 4
Emblem +9
Ja vissa mms får jag. Surfa kan jag göra utan problem, både med o utan wifi, men går inte att skicka mms även om jag är påkopplad på wifi eller stänger av det.

Hmh... 🤔 Det kanske ligger djupare än vad vi tror. Vi kanske kan se vart skon klämmer om vi kikar närmare på dom misslyckade MMS-utskicken. Har du felanmält det i kontakt med kundservice? Om inte så rekommenderar jag att det är nästa steg.

I felanmälan kommer följande behövas:

  • Mobilnummer MMS skickats från
  • Mobilnummer MMS skickats till
  • Mottagarens operatör
  • Datum
  • Tidpunkt (Så exakt som möjligt, helst inom 24 timmar)
Användarnivå 2
Ok. Men då ska jag göra så. Jag tackar så mycket för hjälpen👍
Användarnivå 4
Emblem +9
Det var så lite så - hoppas det löser sig! Återkom gärna hur det gick 👷
Användarnivå 2
Jag ringde o pratade med 3 som du sa och blev även skickad för att prata med samsung. Båda deras lösningar efter vad jag berättat vad jag gjort är en total fabriksåterställning av telefonen. När jag pratade med samsung sa dom att efter senaste uppdateringen har vissa fått problem med att skicka mms, men alla mina inställningar var rätt. Så fungerar det inte efter fabriksåterställningen ska jag höra av mig till 3 igen för att skicka in telefonen till dom o troligtvis få en ny eller något.

Svara