Besvarat

samsung s20 UI 3.1 uppdatering

  • 24 May 2021
  • 15 svar
  • 164 visningar

Hej 

Jag har fått en ny mobil från försäkring. Men problemet är att jag inte får nya uppdatering (UI 3.1) 

Jag tror problemet är att Tre inte skickar uppdateringar till min mobil pga att IMEI inte är registrerat hos Tre. Jag kan inte uppdatera IMEI nummer på mitt3 heller. Hur ska jag få dessa uppdateringar ? 

Kan support uppdatera mitt IMEI  ? 

MVH

icon

Bäst svar av JeppePeppe 25 May 2021, 10:57

Visa original

15 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @cnckr! Välkommen till 3Community:rainbow:

Är det en äldre telefon? i så fall kan det vara så att tillverkaren inte länger skickar ut uppdateringar till den modellen. Om det inte är en äldre modell, så rekommenderar jag att kontakta vår support som du nämnde, för att se över detta närmre. 

Hej tack !

Det är en ny telefon. Samsung s20

Stämmer det att om imei inte finns i Tre får mobilen inte uppdateringar Tre ? Det måste vara registrerat hos er..

Jag hade sagt det till support men de inte trode så.. 

Mvh

Can

Användarnivå 7
Emblem +36

Förlåt, ser nu att du skrivit Samsung S20 i ämnesraden :sweat_smile:

Den ska få uppdateringar, det ska inte vara några konstigheter. Bara för att du fått en ny enhet vid ett försäkringsärende, så ska detta inte påverka kommande uppdateringar från Samsung. 
Har du kikat vilken uppdatering du har i telefonen just nu? är det den näst-senaste, så är jag nästan 100 på att senaste uppdateringen inte skickats ut till våra användare ännu. Rekommenderar bara att avvakta då :wink:

Har UI 3.0 fortfarande vilken är tidigare version. 

Läsde att uppdateringar som kommer från samsung skickas ut från opertörer. Så det måste vara registrerat hos er. 

Just nu ser jag felaktigt imei nummer på mitt3 vilket är fd mobilens.

 

Användarnivå 7
Emblem +36

Att det står f.d telefonens IMEI-nummer på Mitt3 ska inte ha något med saken att göra. Har du inte fått uppdateringen ännu, så har den inte skickats ut ännu. Jag vet att vi tidigare varit lite sena med att skicka ut en uppdatering gällande Samsung, så min misstanke är att så är fallet även denna gång tyvärr

Ni har redan skickat uppdateringar även till s10e. Jag har inte fått nånting. Ni skickar uppdateringar till telefoner som regisrerats hos er men mobil inte är regisrerat hos 3. Det kom från försäkring. Det är problem.

Användarnivå 1

Hej! I samma vy som du laddat upp ovan i software version, skrolla ner till "Service provider softare version". 

Besök den här sidan och kolla vilken version din telefon ska ha fått: https://www.sammobile.com/samsung/galaxy-s20/firmware/#SM-G981B

 

Kan inte hitta den här version 😕

Användarnivå 1

Hmm din SW provider är HTS så det ska vara via Tre. Har du testat att uppdatera via Samsung Smart Switch på PC/Mac?

Användarnivå 1

Här är länken till Smart Switch: https://www.samsung.com/se/apps/smart-switch/

Det hade jag försökt förut. Funkade inte. Men tack ! 

Fortfarande ingen uppdatering.. Ganska irriterande. 

 

Användarnivå 1

@cnckr testa med Smart Switch via en PC eller Mac.

@cnckr testa med Smart Switch via en PC eller Mac.

Hej! Tack men det funkar inte. Det hittar ingen uppdatering. 

Jag fortfarande tycker att Tre måste ta action! 

Svara