Besvarat

samtalen kopplas fel

  • 6 May 2021
  • 8 svar
  • 92 visningar

När man försöker ringa mig via mobilnumret så far samtalet till en okänd person. SMS når rätt, och även facetime. Men samtalen till mobilnumret verkar fara villovägar… Första problem dök upp redan i Sverige, och fortsatt nu, när i utomlands.

icon

Bäst svar av Emanuel 18 May 2021, 15:03

Visa original

8 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Deckdel Hej, 

 

gäller det oavsett vem som ringer? Säker på att de har rätt nummer? Hur funkar det om du ringer upp och de sedan ringer tillbaka på numret du ringde från?

Just nu får jag inga samtal, så vet ej totala bilden. Men dessa personer nu som sms:at mig, har försökt det numret jag alltid ringt till dom, och mitt sedvanliga mobilnumret alltså. Däremot sms kommer fram. 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Deckdel Hmm okej - har du bytt abonnemang, sim-kort eller telefonnummer nyligen? Hur längesen började det krångla för dig?

Att du får iMessage-meddelanden och FaceTime-samtal säger inte speciellt mycket, eftersom dessa går via Apples servrar och det går att ha fel nummer. 

Jag är 100% säkert att de ringt rätt nummer. Och någon svarar även där (lägger på luren dock direkt). Började förra veckan.

Jag får nog sms att någon försökt ringa då och då - men mobilen stått stilla hos mig.

Abonnemangen har jag haft sedan mars 2017

Med samma sim

Användarnivå 5
Emblem +9

Hejsan @Deckdel 

jag rekommenderar i detta fall att du ringer vår tekniska support via kundservice för att se över detta. 

Svara