Besvarat

SecurityLogAgent s7 edge

  • 28 September 2018
  • 3 svar
  • 254 visningar

Hej! Håller på att bli tokig på aviseringen. Försökt med allt jag kan hitta på nätet. Tips snälla?

Kram

icon

Bäst svar av Tristan 3 October 2018, 14:25

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Lite mer specifikt, vad är det du har testat?

Spontant tror jag att du behöver återställa din telefon till fabriksinställningarna. Detta tar ju dock bort allt du har på din telefon, så då måste du ha sett till att spara ner allt du har. Troligtvis är det någon app du har på din telefon som gör att telefonen skickar det meddelandet.
Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan Sanaka! Varmt välkommen till 3Community!

Fick du någon lösning på det? Jag skulle gissa på precis som @Pettersson skriver att det rör sig om en app som kanske strular.
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej!

Du har möjligtvis inte använt dig av Dr.Fone-appen för att försöka återskapa raderad data, såsom bilder eller meddelanden?

Har läst om flera som har gjort detta och det verkar som att den appen gör något som triggar igång Samsung Knox som i sin tur skickar ut dessa meddelanden via SecurityLogAgent.

En del har lyckats lösa det hela med Samsungs Smart Switch som har en inbyggd Emergency Recovery-funktion vilken ska kunna genomföra en nyinstallation av firmware och software för din modell.
Du hittar en guide, som bör fungera, här ifall du inte redan har testat detta.

Svara