Besvarat

Ange SIM-nätets PUK

  • 13 June 2019
  • 5 svar
  • 5167 visningar

  • Nykomling
  • 2 kommentarer
Hej ner jag säter ni SIM-kortet står detta SIM-nätets pinkod är blockerad .Ange SIM-nätets PUK .Var får jag PUK koden

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Nils 24 June 2019, 09:04

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Din PUK-kod finns på plastkortet som ditt simkort kom i. Du kan även logga in på Mitt3 för att hitta din PUK-kod, logga in med Mobilt Bank ID och välj fliken abonnemang. Sedan väljer du vilket abonnemang det gäller och vid mobilnumret så borde du se denna.

Hittar du din kod?
Hej jag har slagit detta koden som står på krutet men det funkar inte
Användarnivå 7
Emblem +40
Var är telefonen inköpt någonstans? Det skulle kunna vara så att den är operatörslåst till någon annan operatör om den koden inte fungerar.
Jag fick den ner jag tecknade abonnemang hus tre för två år sedan nu har jag sagtupp abonnemang hus tre täknat nytt abonnemang hus conviq ner jag satt in det nya kortet står detta meddelande SIM-nätets
pinkod är blockerad Ange SIM -nätverk PUK jag tror att jag skrivit fel kod flera gånger och nu måste jag hitta PUK koden jag har fåt Upplåsningskod från tre men det funkar inte inom att jag skrivit fel kod så behöver man PUK kod frågan är var får jag den
Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Ovan och varmt välkommen till 3Community! 👋🏼

Jag flikar in här lite sent, men det du behöver är något som kallas för en MCK-kod. När det kommer upp just "Ange SIM-nätverkets PUK" beror det på att man har slått fel operatörskod för många gånger, och då behöver man en speciell MCK-kod.

MCK-koden kan kundservice få fram åt dig. Du kan smidigt kontakta dom direkt på här på chatten så hjälper dom dig plocka fram den.

Svara