Besvarat

Stänga av aktiveringslåset på iPhone

  • 9 August 2019
  • 3 svar
  • 234 visningar

Tjena tjena, min telefon (iphone 8 ) är helt förstörd, touchen är helt slut och i princip ingenting fungerar. Läste på 3's hemsida att man måste stänga av aktiveringslåset till hitta min iphone annars blir man debiterad till typ telefonens värde vilket känns sådär. Det blir ju svårt när jag inte kommer in på den. Har letat överallt och kan inte hitta någonstans där man kan göra detta via datorn, plz helppp

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Pettersson 9 August 2019, 20:50

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

det går alldeles utmärkt att stänga av Hitta min iPhone från en dator, så länge du kommer in på ditt iCloud-konto. Apple har en bra guide om hur du går tillväga, den finner du här. Bläddra ner till avsnittet "Om den tidigare ägaren inte är närvarande" och följ de instruktionerna, så borde det gå enkelt.

Berätta gärna hur det gick! 🙂
Hej, det var detta jag testade igår men då kom jag till tvåfaktorsautentisering, vilket innebär att Apple skickar en kod för att kunna komma in på kontot. Gissa vart koden skickas... till min trasiga iphone givetvis. Men pratade med 3 igår och får ta kontakt med Apple på måndag, har haft detta problem innan & då tog det 5,5 vecka innan jag fick ny telefon, rekommenderar ej.
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

det enklaste sättet är egentligen om du sätter in ditt simkort i en annan telefon för att kunna ta emot SMSet. Exempelvis någon kompis telefon eller så. Det borde gå snabbast, om du inte hinner få tag i Apple innan dess. 🙂

Svara