Besvarat

Surfproblem med Samsung GS8

  • 12 April 2019
  • 7 svar
  • 154 visningar

Kommer inte ut på nätverket, har upplevt problemet en längre tid men tidigare har jag kunnat starta om luren för att få åtkomst igen men nu är det stendött.
Tacksam för hjälp
MVH
Tobbe
Samsung Galaxy S7 Edge
icon

Bäst svar av Tretin 12 April 2019, 09:22

Visa original

7 svar

Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @Tornil73,

varmt välkommen till forumet! 😃

Har du testat att nollställa nätverket i din Samsung? Om inte kan du följa denna guide* för att testa; det brukar hjälpa om man har problem med surf. Återkom gärna hur det gick! 👷

*Guiden är för en Samsung GS8 men det ska vara likt/likadant för en Samsung GS 7 Edge
Här fått detta tips men hittar inte, när jag går in på anslutningar finns inget mobilt nätverk????
Användarnivå 4
Emblem +9
Här fått detta tips men hittar inte, när jag går in på anslutningar finns inget mobilt nätverk????

Det har du rätt i! Ser ut som att Mobilnätverk som du vill in i ligger direkt under Inställningar i Samsung Galaxy S7 Edge.
Tack men jag har letat överallt i inställningar men nej, jag hittar inte men å andra sidan e ja ingen tekniker direkt:)
Användarnivå 4
Emblem +9
Tack men jag har letat överallt i inställningar men nej, jag hittar inte men å andra sidan e ja ingen tekniker direkt:)

Ser det inte ut så här när du går in på Inställningar i din mobil?



Där mellan Dataanvändning och NFC och betalning ska Mobilnätverk ligga.
Ttyvärr inte, den ser ut så här och under anslutning finns inget.

Användarnivå 5
Emblem +10
Är det ett SIM-kort från oss du har i telefonen @Tornil73?

Den inställningen brukar nämligen försvinna om du t.ex. har telefonen i flygplansläge eller har ett SIM-kort i den som telefonen inte stödjer.

Svara