Besvarat

Tres 5G-testnät

  • 4 December 2019
  • 8 svar
  • 563 visningar

Användarnivå 2

Senaste gången jag var inne i en 3Butik så fick jag höra att det finns testnät för 5G på några ställen, bl.a. på Stureplan. Jag har därför några frågor om dessa:

- Vart finns Tres testnät för 5G?

- Vilka frekvenser använder dessa demonät?

- Fungerar dom med alla abonnemang?

Jag håller nämligen på att importera en 5G-router för att det finns väldigt få 4G-routrar som klarar gigabithastigheter och jag är inte helt nöjd med dom. 

icon

Bäst svar av JeppePeppe 5 December 2019, 09:45

Visa original

8 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Grymma frågor @Mikael Dúi Bolinder!

Jag har kikat på detta och en testmast befinner sig vid medborgarplatsen, men är endast till för test internt - därav kan inte vem som helst komma åt den. Frekvenser gällande dessa är dessvärre inget vi kan gå ut med.

 

Tycker det är riktigt spännande med framtiden och vad 5G kommer att erbjuda :grin:

Användarnivå 2

Grymma frågor @Mikael Dúi Bolinder!

Jag har kikat på detta och en testmast befinner sig vid medborgarplatsen, men är endast till för test internt - därav kan inte vem som helst komma åt den. Frekvenser gällande dessa är dessvärre inget vi kan gå ut med.

 

Tycker det är riktigt spännande med framtiden och vad 5G kommer att erbjuda :grin:

Det verkar finnas 5G att testa på fler ställen nu, nämligen Globen och Enskede 😁

https://www.linkedin.com/posts/3sverige_5g-5gcurious-activity-6612298837488877571-J37V

Användarnivå 5
Emblem +10

@Mikael Dúi Bolinder 

 

Precis. Vi har dragit igång en testperiod för 5G i det området :smiley: .

 

Användarnivå 2

@Mikael Dúi Bolinder

 

Precis. Vi har dragit igång en testperiod för 5G i det området :smiley: .

 

Sååååååå otroligt synd att jag slutade jobba i Enskede för 2 veckor sedan, annars så hade jag gärna spenderat mina 20-GB-om-dagen-i-gratis-musiksurf där över 5G (kör TIDAL HiFi) 😞 När kommer 5G till GBG?

Användarnivå 5
Emblem +10

@Mikael Dúi Bolinder 

Ja, det var ju synd.

Det här är endast en testperiod, så när 5G blir utbrett och tillgängligt för gemene man, det får framtiden utvisa :wink: .

Användarnivå 2

@Mikael Dúi Bolinder 

Ja, det var ju synd.

Det här är endast en testperiod, så när 5G blir utbrett och tillgängligt för gemene man, det får framtiden utvisa :wink: .

Bäst svar behöver uppdateras i frågan hur som helst 😊

Hej, Jag undrar när 5g kommer till nacka/saltsjö-duvnäs området, jag har en Huawei 4G-Utomhusrouter från er, kommer jag kunna använda den med 5g? Behöver jag ett nytt abbonemang?. Mvh T

Användarnivå 7
Emblem +40

@TVAKS En befintlig 4G-router kommer inte att fungera med 5G, utan du behöver en ny router med stöd för 5G. Det kommer nog att komma mer information från 3 inom kort med lösningar för 5G-routrar och anpassade abonnemang. Just nu är det dock sagt att under juni ska det komma till västra Stockholm, och senare under året fortsätter utbyggnaden.

Svara