Besvarat

Usel hastighet och försämras stadigt, varför?

  • 16 October 2020
  • 6 svar
  • 163 visningar

Jag har 3Bredband Go 50GB. Det fungerade någorlunda i våras men har sedan stadigt försämrats.

I avtalet står följande; 

Normalhastighet 3G: 3 – 17 Mbit/s
Normalhastighet 4G: 7 – 34 Mbit/s

När jag kollade hastigheten idag så var den 1,3 mbps upp och 9,4 mbps ner. 

Jag är urtrött på att betala för något som inte fungerar tillräckligt. Fint om någon kan förklara, annars säger jag upp skiten. 

 

Varför blir det sämre hela tiden? 

icon

Bäst svar av Pettersson 17 October 2020, 10:54

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Mimmo Hej,

 

den hastighet du får är inom vad som är normal hastighet, som du själv skriver. Det gör ju dock inte per automatik att hastigheten motsvarar dina förväntningar. 

 

Hur kopplar du upp dig? Är det via en router (trådlöst eller med sladd), en surfplatta eller på något annat sätt? :) När du mäter din hastighet, vilken enhet är det du använder och vad använder du för tjänst? 

 

Om jag förstår dig rätt fungerar det i övrigt inte som du vill att det ska fungera. Vad är det du upplever krånglar eller inte fungerar tillräckligt bra? :)

 

Många frågor! Men det är för att kunna hjälpa dig vidare.

Hej, och tack för svar! 

Jag använder surfplatta -ipad- och har testat flera olika tjänster för att kolla hastigheten. Siffrorna jag angav förut var ögonblicksläget från en av tjänsterna, minns inte vilken. Eftersom min teknikbegåvning är obefintlig ^^ trodde jag att det ev. skulle gå att hitta problemet i surfhastigheten för den svänger.

Problemet är oftast att sidorna inte laddas, antingen står det bara och tuggar utan att öppna sidan, eller så laddas sidan bara delvis. I april, maj fungerade det mycket bättre, men nu är detta bara frustrerande. 

Är det här en 3:s kundtjänst eller vem är du?

 

 

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Mimmo

Då hänger jag med :) 

Det är ju inte alls bra om det inte fungerar som det ska. Som jag förstår det har du alltså sim-kortet direkt i en iPad? Testa då gärna att nollställa dina nätverksinställningar i din iPad. Det gör du under Inställningar → Allmänt → Nollställ → Nollställ nätverk. Detta gör att inställningar för mobilnätet återställs, om något skulle blivit fel med dem. Tänk på att sparade WiFi-nätverk också försvinner, så du kommer att behöva ansluta till dessa igen om du har använt din iPad med WiFi-nätverk.

 

Hastigheten som du får är det egentligen inget fel på, med den hastigheten borde du utan problem kunna öppna olika hemsidor. Vet du om det fungerar bättre på andra fysiska platser? Jag tänker om det är något med mobilnätet som inte vill helt på platsen.

 

Jag jobbar inte på kundservice, detta är ett publikt forum. 🙂 Om du vill komma i kontakt med 3Kundservice kan du göra det här. Det är även dem du bör kontakta om ovan inte hjälper, för att kunna ta det vidare och eventuellt göra en felanmälan osv.

Tack, jag är jättetacksam för din hjälp!💐😊 Jag kan tyvärr inte nå kundtjänst genom samtal, men kanske finns det någon i min omgivning som begriper det du skriver bättre än vad jag gör. Pinsamt nog lär det behövas.🍀🙈 Igen, tusen tack! Ha bästa helgen!☀️☀️☀️

 

Glömmer ju att svara ordentligt... 

Ja, simkortet sitter i surfplattan. Nej, jag vet inte om det fungerar bättre någon annanstans eftersom plattan bara används hemma.

🤪☀️☀️☀️☀️☀️

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Mimmo Om du har möjligt, kanske du kan besöka en 3Butik med plattan så kan de se över om det är något som enkelt kan fixas där? Om du trycker här hittar du alla 3Butiker. :) Annars hoppas jag att du har någon som kan hjälpa dig med det jag skrev tidigare, det brukar hjälpa!

 

Det är ju otroligt viktigt att internet fungerar bra! 

 

Önskar dig en jättetrevlig helg med! 🤩

Svara