Besvarat

Varför funkar inte mobildatan i Cypern?

  • 20 augusti 2018
  • 3 svar
  • 126 visningar

Hej! Jag befinner mig nu på Cypern men får inte mobildatan att komma igång. Den är igång enligt mobilen men var jag än är står det att internet saknas? Någon som har något förslag?

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bästa svar av Erik 24 augusti 2018, 09:34

@Joanna , hur har det gått för dig? Fick du igång mobildatan efter omstart eller upplever du fortfarande problem? Kolla annars så att du inte har "Dataroaming" avstängt. 🙂
Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
För att komplettera ovanstående vill jag bara påminna om att du kan ha en operatörsspärr gällande datatrafik i utlandet aktiverad på ditt abonnemang, det ser du under "Tjänster" på ditt abonnemangsavtal vilket du kommer åt via Mitt3.

Kontakta Kundservice så hjälper de till med att ta bort denna spärr, men var medveten om att surfning utanför EU/EES kan medföra höga kostnader.
Användarnivå 7
Emblem +8
@Joanna , hur har det gått för dig? Fick du igång mobildatan efter omstart eller upplever du fortfarande problem? Kolla annars så att du inte har "Dataroaming" avstängt. 🙂
Användarnivå 6
Emblem +11
Hej! Har du testat att starta om din telefon? Var på Cypern befinner du dig, norra eller södra delen?

Svara