F.A.Q.

3Trygg - Försäkring

  • 6 November 2019
  • 0 svar
  • 17817 visningar
3Trygg - Försäkring
Användarnivå 3

 

Utbytesenheter

Reparation

Om din enhet går sönder/försvinner och skadeanmälan blir godkänd innan 15:00 en vardag, skickas mobilen till dig redan nästa dag*, med undantag för Gotland och Norrland där det tar 2 dagar.

*Gäller ej röda dagar

Din mobil kan i dom flesta fall bli reparerad redan samma dag - gäller i Stockholm, Göteborg och Malmö!

 

Vad täcker försäkringen?

✅ Täcks av försäkringen ❌ Täcks inte av försäkringen

 - Stöld/förlust

 - Skärmskada

 - Krossad baksida

 - Fuktskada

 - Problem med knappar

 - Ljud/högtalarproblem

 - Totalskada

 - Problem med touch screen

 - Otillåtet användande av trafik såsom samtal, sms, mms och data i samband med godkänd stöld- eller förlustskada

 - Skador som uppkommit avsiktligt

 - Stöld/förlust där enheten lämnats utan tillsyn

 - Kosmetiska fel/skador

 - Skador som uppkommit om enheten använts av någon annan än den försäkrade eller den försäkrades familj

 - Skador på tillbehör

 

Hur gör jag en skadeanmälan?

Det blir inte enklare!

Har du blivit av med din mobil?

  1. Spärra din mobil och abonnemang

          - Är du privatkund? Ring 0771- 735 300
          - Är du företagskund? Ring 0771- 735 311

  1. Gör en polisanmälan
  2. Gör en skadeanmälan och betala självrisken

 

Är din mobil trasig?

  1. Säkerhetskopiera din mobil
  2. Stäng av “Hitta min iPhone” *Gäller endast Apple produkter
  3. Gör en skadeanmälan och betala självrisken

 

Hur tar jag bort 3Trygg?

Du kan plocka bort 3Trygg på två olika sätt beroende på ifall tjänsten är kopplad till en delbetalning eller abonnemang.
Ifall ena sättet inte fungerar, testa den andra.

Ta bort 3Trygg från din delbetalning

  1. Logga in på mitt3
  2. Klicka på din delbetalning(telefon, router, surfplatta) som tjänsten ligger på
  3. Under “Extratjänster” ser du 3Trygg, klicka på “Avbeställ tjänsten”.
  4. Bekräfta sedan med den orangea knappen “Avbeställ tjänsten”.
  5. Klart! Viktigt att tänka på är att du inte kan lägga till tjänsten när du väl har plockat bort den.

 

Ta bort 3Trygg från ditt abonnemang

  1. Logga in på mitt3
  2. Välj abonnemanget som tjänsten ligger på
  3. Klicka på “Abonnemangsdetaljer
  4. Gå in på “Övriga
  5. Klicka på 3Trygg, och sedan “Avbeställ tjänsten
  6. Klart! Viktigt att tänka på är att du inte kan lägga till tjänsten när du väl har plockat bort den.

 

Frågor och svar

Klicka på “Visa” för att se frågor och svar.

 

Hur lång tid tar det innan jag får svar på min skadeanmälan?
Om du gör din skadeanmälan före 18:00 mån-fre eller 13:00 lör-sön får du ett besked oftast samma dag.
 

Var kan jag se status på min skadeanmälan?
Logga in på 3Trygg portalen för att se ärendets stauts, följa leverans eller kommunicera med 3Trygg handläggare.

 

Min mobil är stulen/borttappad, hur kan jag få ett nytt sim-kort?
Vid stöld eller förlust av din ursprungliga enhet, skickar vi ett nytt sim-kort till dig samma paket som utbytesenheten. Kortet kan du enkelt aktivera på Mitt3 via webben.

 

Min trasiga enhet hade ett skärmskydd, får jag tillbaka ett nytt?
Nej, vi ansvarar inte för tillbehör så som skärmskydd, skal, etc.

 

Behåller jag min information på enheten som lämnas in för reparation?
Nej. Vi kan inte garantera att din information är kvar efter att en reparation har gjorts. Vi rekommenderar därför starkt att du säkerhetskopierar all information du vill spara innan du lämnar in den skadade enheten.

 

Hur stor är självrisken för min produkt? 
Självrisken varierar utifrån inköpspriset på produkten. Du kan läsa dig till din självrisk genom att jämföra priset på din premie här nedan.

Värde på produkt Pris på 3Trygg Självrisk
0 - 3499 kr 79 kr/mån 349 kr
3500 - 6499 kr 99 kr/mån 599 kr
6500 - 14 999 kr 129 kr/mån 699 kr
15 000 kr - uppåt 139 kr/mån 799 kr

*Inträffar skada inom 12 månader från det att tidigare skada inträffat, fördubblas självrisken för varje ny skada under en rullande 12-månadersperiod.

 

Hur skickar jag in min trasiga enhet?
Du skickar in din skadade enhet med den fraktsedeln du fick från oss. Den skadade enheten behöver skickas till oss inom fem dagar från att du hämtade din utbytesenhet.

  1. Lägg gärna ner enheten i samma fraktmaterial som utbytesenheten kom i, eller i det extra emballage som följde med i din försändelse. Om du slängt emballaget kan du naturligtvis använda dig av ett annat lämpligt fraktmaterial. Tänk på att skydda enheten ordentligt
  2. Lägg i följesedeln
  3. Stäng paketet och klistra på returfraktsedeln du fick från oss

 

Obs! Din skadade enhet behöver skickas in till oss senast fem dagar från det att du hämtade ut din utbytesenhet. Vid utebliven retur faktureras avgift för utbytesenheten (ca 5000-8000kr) samt frakt- och hanteringsavgift.

 

Jag har frågor om min skadeanmälan, var ska jag vända mig?
Om du har frågor gällande din skadeanmälan är du välkommen att kontakta företaget bolttech som har hand om 3Trygg. Dem når du på:

 


Det här ämnet är stängt för kommentarer