Besvarat

3Världen i Hong Kong

  • 6 November 2019
  • 6 svar
  • 544 visningar

Hej, 

Pratade med kundtjänsten om hur reglerna är för 3världen när man är i Hong kong. Han nämde att eftersom Tre är Hong Kong ägd så kunder svenska kunder med 3världen surfa/ringa/SMS som i sverige samt att 30 dagar gränsen är borttagen.  Stämmer det ? Jag hittar ingen information detta på tre’s hemsida.   

icon

Bäst svar av Erik 6 November 2019, 16:30

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +10

Hej @Danny och välkommen till 3Community.

Det stämmer bra! 30-dagars regeln gäller inte där.
 

För vissa av våra abonnemang har du möjlighet att surfa i Tres nät i Hongkong till samma pris som hemma i Sverige. Detta gäller endast abonnemangen nedan om du tecknat det efter den 11 mars 2013


- 3Surfa 2GB - Obegränsat
- 3Fastpris 1GB - 60GB
- 3Total 3G och 0,5 - 50 GB
- 3Surf Bas, Plus, Max
- 3Maxfart 3GB och 30GB
- Kampanjabonnemangen 3Cupertino 25GB, 3Infinite Loop 25GB och 3Moscone West 25GB


Den surf som varje månad ingår i ditt abonnemang kan du konsumera antingen i Tres nät i Sverige, Tres nät i Danmark eller Tres nät i Hongkong. Om du hamnar i något annat nät i Hongkong än Tres gäller priser enligt standardprislistan för datatrafik i utlandet.

 

Du kan hitta mer information här: Utomlands med Tre

Hej Erik,

Jag obegränsat surf betyder det att jag inte har gränsen på 60 Gb utan kan surfa obegränsat? 

Om någon ringer mig på svenska numret i Hongkong är det som utlandsamtal då?

Användarnivå 5
Emblem +36

Hej Erik,

Jag obegränsat surf betyder det att jag inte har gränsen på 60 Gb utan kan surfa obegränsat? 

Om någon ringer mig på svenska numret i Hongkong är det som utlandsamtal då?



Om du har abonnemanget 3Surfa Obegränsat med tjänsten 3Världen kan du använda upp till 60 GB i dom länder som ingår i 3Världen. Hongkong är en del av detta så den begränsningen finns där då.

 

Om man ringer från Sverige till ett svenskt nummer så räknas det alltid som ett nationellt samtal för den som ringer oavsett var den person man ringer befinner sig i världen. I vissa länder kan den som tar emot samtalet bli debiterad för mottaget samtal. Dock inte då t.ex i Hongkong som ingår i 3Världen.

Användarnivå 7
Emblem +10

Hej Erik,

Jag obegränsat surf betyder det att jag inte har gränsen på 60 Gb utan kan surfa obegränsat? 

Om någon ringer mig på svenska numret i Hongkong är det som utlandsamtal då?

 

Om du har 3Surfa Obegränsat som numera ingår i 3Världen så är det en gräns på 60Gb. Jag vet att vi nyligen gjorde vissa förändringar så låt mig kolla med kollegor som är ansvariga för roaming, återkommer så fort jag har ett svar.

Hej Nils,

 

Tack för svaret, jag vet att Hongkong är med i 3världen. All dess regler som gäller. Men Hongkong är ett special fall eftersom tre ägs av ett Hong Kong passerat företag 😉. 30 dags begränsningen är bort det vet jag nu. Men är begränsningen för 60 gb också borta om att man kan använda obegränsat surf som i Sverige?  Men nu kom jag på att, om 30 dagar försvinner så för jag väl i värsta fall 70 gb till efter 30 dahar 😂😂. Inte för att jag använder 60 Gb under en månad men bra att veta. Jag brukar stanna ca 2 månader i Hong Kong.  Jag tror att jag har fått informationen jag behöver tack Erik och Nils.

Hej, 

Pratade med kundtjänsten om hur reglerna är för 3världen när man är i Hong kong. Han nämde att eftersom Tre är Hong Kong ägd så kunder svenska kunder med 3världen surfa/ringa/SMS som i sverige samt att 30 dagar gränsen är borttagen.  Stämmer det ? Jag hittar ingen information detta på tre’s hemsida.   

 

Hej, 

 

Gäller detta fortfarande idag. Ska åka iväg till Hong Kong och vara där i ca 2 månader. 

Svara