Ingen täckning i Grekland från fredag lunch

  • 4 August 2018
  • 7 svar
  • 272 visningar

Det kommer och går, får nät i 10 minuter ibland.
Mottagning var inte bra när vi kom för en vecka sedan, men den tappade inte täckningen.
Startat om telefonen.
Flyplans läge på och sedan av.
Återställt nätverks inställningarna.
Inget gör skillnad.
Kör iPhone 7 som säger att den inte har några uppdateringar.
mina reskompisar som också har iPhone 6 och 7 fungerar det för. Dick har ingen sv dom 3.
Hittar inte att det skall vara några störningar i 3 nät.
Ser dock att Tele2 har stora problem just nu.

Någon från 3 som läser detta och har koll på om det är problem?

/Jörgen

7 svar

Jag är själv på Rhodos och har haft bra nät sen jag kom till igår då det försvann helt sen kom set lite idag sen har det försvunnit igen. Försöker själv hitta problemet och har gjort allt som man kan göra men inget som fungerar
Jah har skapat ett ärende med 3 företags support.
Men dom svarar inom 48 timmar vardagar.
Uppdaterar om jag får nått svar här.
Samma i Aten. Inga problem i grekiska nätet. Men läser i svenska tidningar om strul hos tele2 och Comviq. Vet inte om det hänger ihop. Man kunde ju önska att TRE gick ut med samma info då.

Toppen om någon hör något kan meddela här.
sedan igår kväll, sent Greksik tid, så verkar mitt funka,
får se vad 3 säger nör dom återkommer.

Samma problem i Polen nu. Mobil internet är nere. Tre har problem i Rouming nu.

Användarnivå 7
Emblem +40

@DennisN Hej!

 

Har du testat att söka nät manuellt för att se om det hoppar igång? I Polen kan du välja följande operatörer T-Mobile, Era, Orange, PL Plus eller Play. Fungerar något av de alternativen för dig? 

 

Jag var utomlands senast idag och för mig fungerade roamingen utan några problem. :)

Tre has issues when roaming with Cosmote in Greece. I tried several times to convince them that there is issue but I did not manage. I gave up.

Svara