Besvarat

Ingen täckning i Rhodos

  • 3 August 2018
  • 8 svar
  • 665 visningar

Anlände till Rhodos 1/8 och kunde ringa mm som vanligt i två dagar, sedan får jag ”ingen täckning” och kan nu inte ringa eller smsa, vara på nätet mer än när jag är på hotellet och har deras wi-fi. Har testat att starta om telefonen helt tre gånger med samma resultat.
WTF!!!!!
behöver få igång detta!!! Omgående!!!
icon

Bäst svar av Pettersson 3 August 2018, 21:50

Visa original

8 svar

Jag förlorade en mobiltelefon med den linje som jag vill stänga av SIM-kortet.
Användarnivå 7
Emblem +40
Har du testa att söka nät manuellt och välja WIND GR eller COSMOTE GR?

Här finns ytterligare några tips: https://community.tre.se/teknisk-support-10/ingen-taeckning-i-utlandet-113

I södra Messinias på Peloponnessos accepteras inte Tre:s simkort av Cosmote.
Det har varit så under minst ett halvår. Cosmote är den operatör som har bäst täckning är. 

Kan därför inte kunna använda min mobiltelefon längre!

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@PerN Hej! Fungerar det med Cosmote på andra ställen i Grekland?

På flygplatsen i Athen anslöt telefonen till Cosmote, men det gick inte att ringa.

Här i Koroni får jag felmeddelandet attt sim-kortet inte godkänns av Cosmote.

Tre verkar tyvärr ointresserade av felsöka.

Alla som har Tre-abonnemang här har problem med Cosmote.

Däremot verkar TeleNor fungera bra här! Måste troligen byta abonnemang!

Användarnivå 5
Emblem +9

Hejsan @PerN 

 

Jag tar med din feedback kring Cosmote och Tre till vår tekniska avdelning, Om du däremot vill ha hjälp av en medarbetare så behöver du kontakta vår kundservice. 

I'm extremely happy (ironic) I found other people that face the same problem with Cosmote when they roam with Tre. I'm Greek and I spend one month with my family over there. For some days we can connect to Cosmote but the rest of the days we are forced to connect to Wind with bad coverage and speeds. Just for a comparison with Cosmote we get at our summer house around 300mbps and with Wind 12mbps.…

 

I have contacted Tre several times and they blame Cosmote. Cosmote is blaming Tre.

 

Cosmote is not famous for its core network functionality (Cisco means issues) but Tre, please try to find a solution...

Svara